Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trådløst?


alexi

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

Jeg lette etter noen sånne trådløse jacker på internett, og fant noe som heter AKG PT81. Men er det noe som fungerer til gitar, eller til mikrofoner?

Jeg har veldig lite greie på det med trådløse jacker, men har veldig lyst på et eller annet som er bra, men ikke over 3000.

Noen som har noen linker til noen sider eller no? Forresten! Hvordan fungerer disse i henhold til wah wah pedaler ogsånn? Hvordan kobler man,

og er det noen signaler som blir dårligere enn med vanlig kabel osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X2 kommer ikke til Europa, det er utelukkende tilpasset amerikanske frekvenser.

Line 6 Relay G30 kommer i butikkene i disse dager, og er den europeiske versjonen av X2. Selvsagt digitalt, og driten sender på fire kanaler SAMTIDIG slik at evt. forstyrrelser ikke skal påvirke kvaliteten (den tåler at flere av disse fire kanalene dropper helt ut).

EDIT: http://uk.line6.com/relayg30/

Endret av GummiTZ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte x2 uten noe problem i et år. Mange som sier det klusser med frekvenser o.l . Aldri opplevd og tror mesteparten er tull. Når utenlandske artister kommer til Europa tror du de skifter wireless? De bruker som regel den samme har jeg opplevd jaffal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X2 kommer ikke til Europa, det er utelukkende tilpasset amerikanske frekvenser.

Line 6 Relay G30 kommer i butikkene i disse dager, og er den europeiske versjonen av X2. Selvsagt digitalt, og driten sender på fire kanaler SAMTIDIG slik at evt. forstyrrelser ikke skal påvirke kvaliteten (den tåler at flere av disse fire kanalene dropper helt ut).

EDIT: http://uk.line6.com/relayg30/

Har kikke på den, virker spennende, men kanskje litt dyr for en arbeidsløs student :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er evt. det beste da? Eller hvertfall noe som har kvalitet (uten klipping) og kan gå rundt 30 meter fra mottakeren. Jeg så mye av line 6 X2 XDS på

ebay til 199$ og rundt der. Er det grei pris? Tenkte at det ikke hadde vært så dumt å handle fra ebay. Er bare å sjekke om selgeren har fått mye bra

respons og solgt mye. Har jo kjøpt gitar fra statene til halve prisen av den i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte x2 uten noe problem i et år. Mange som sier det klusser med frekvenser o.l . Aldri opplevd og tror mesteparten er tull. Når utenlandske artister kommer til Europa tror du de skifter wireless? De bruker som regel den samme har jeg opplevd jaffal.

Pete Thorn har hatt problemer med sin når de har spilt på store festivaler i Europa.

Men på klubber o.l har det gått bra.

Så det er noe i det.

Jeg har brukt min i 2 år heldigvis helt problemfritt og er meget godt fornøyd.

Skulle bare ønske XDS utg hadde spist mindre batterier (på pedalutg holder batteriet endel lenger, men den låter ikke så bra)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er evt. det beste da? Eller hvertfall noe som har kvalitet (uten klipping) og kan gå rundt 30 meter fra mottakeren. Jeg så mye av line 6 X2 XDS på

ebay til 199$ og rundt der. Er det grei pris? Tenkte at det ikke hadde vært så dumt å handle fra ebay. Er bare å sjekke om selgeren har fått mye bra

respons og solgt mye. Har jo kjøpt gitar fra statene til halve prisen av den i Norge.

Ikke glem strømforskjellen. 110 V i statene, 220 V i europa. Kjipt å kjøpe noe, og det første du gjør er å steke det når det kommer frem :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem strømforskjellen. 110 V i statene, 220 V i europa. Kjipt å kjøpe noe, og det første du gjør er å steke det når det kommer frem :lol:

Ikke så dumt det hehe.

Ellers skal man nok opp på ganske dyre systemer før det ikke er ekstern trafo.

Så å handle X2 fra Junaiten er ikke no prob..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så dumt det hehe.

Ellers skal man nok opp på ganske dyre systemer før det ikke er ekstern trafo.

Så å handle X2 fra Junaiten er ikke no prob..

Du har ikke hatt noen problemer med livespilling overhodet med X2? Spiller som regel på klubbscener, samt en og annen utekonsert, og det hadde vært fint om jeg ikke tok inn P2 i Spinal Tap-stil, liksom :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke hatt noen problemer med livespilling overhodet med X2? Spiller som regel på klubbscener, samt en og annen utekonsert, og det hadde vært fint om jeg ikke tok inn P2 i Spinal Tap-stil, liksom :lol:

Aldri.

Blir nok først problemer når du spiller på store plasser med mye RF aktivitet.

Pete Thorn som er fan av X2`n og mener den låter bedre enn det dyre Shuresystemet sitt:

Ya the x2- it works ok in europe at club shows, even theatres, but in arenas on this Lenny K tour, it's RF interference city...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri.

Blir nok først problemer når du spiller på store plasser med mye RF aktivitet.

Pete Thorn som er fan av X2`n og mener den låter bedre enn det dyre Shuresystemet sitt:

Ya the x2- it works ok in europe at club shows, even theatres, but in arenas on this Lenny K tour, it's RF interference city...

Da er det avgjort. Satser på X2 når jeg får jobb og studiolån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.