Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mitt neste kjøp :)


ThaGod

Anbefalte innlegg

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjøp billig gitar, og mye effekter. Så kan du bli akkurat som MEG!  

Ja, den er sinnykt bra. Er det bare improvisering? Isåfall er det helt utrolig.

Eller bare kjøpe bra gitar og drite i alle effektene;-)

Bellamy himself er jo blitt tilhenger av "less gear" opplegget han også nå så. Han hadde jo gigarack og maaaase stash før han gikk tilbake til enklere oppsett.

Uansett.. tror den Legacy demoen er mer eller mindre improvisert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EBMM Petrucci modellen er en utrolig bra gitar. Tremen fungerer nesten like sprekt som en Floyd Rose type. ;) Gitaren er veldig allsidig, og er som alt annet fra EBMM et stykke ren kvalitet.

Et lite ord til Mario's, hvis de ikke kan å bruke ting så vil de virke dårlige. ;) Alle flytende vibsystem/tremoloer vil bli påvirket av bending av strenger, man lærer seg å kompensere for slikt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt denne anti-alt som ikke har Floyd-greia. Har levd fint uten, og kan slakke strengene slik at de fester seg i magnetene, uten at det mister stemminga, og jeg bender oppover, så det ekke no prob. Så, samme nytten, og jeg slipper den heller sjenerende metalldingsen. Du trenger bare låsing ett sted, på headstocken...

Har veldig gode erfaringer med MM-gitarer generellt, og det at de suger i forhold til the real thing, tviler jeg på. Spes da jeg testa Axis'en. Så, gå for Petrucci-gitaren hvis du liker å spille på den, hakke testan, men ser ut til, etter speccen, til å være en knalltøff gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser heller ikke vits med floyd rose. Jeg har da ikke noe i mot det. Men jeg har ikke behov for det. Tror ikke at dive-bomb blir noe jeg bruker ofte :P

Har testa en Axis. Den var god og spille på. Men må inrømme at jeg likte MMP'en bedre. Vet ikke hva det er, men det er sikkert bare fordi at han er mitt store idol. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt denne anti-alt som ikke har Floyd-greia. Har levd fint uten, og kan slakke strengene slik at de fester seg i magnetene, uten at det mister stemminga, og jeg bender oppover

Jeg er kanskje en av de som er mest for Floyd Rose type tremolo her på forumet. De erfaringene jeg har med andre vibsystem (to punkts Fender/vintage varianter) har vist meg at de ikke er noe for meg. Men som med det meste annet, hver og en til sitt. Det er fordeler og ulemper uansett hva man velger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå er jo Petrucci Modellen mer eller mindre en "forbedret" MM Sillouette. På mange måter er signatrumodeller bare gitarer som er vridd imot en gitarists preferanser, så om du noen gang finner en gitarist som minner mye om deg selv, som har signatrumodell, kan det være en billigere måte å få seg en Custom-modell ;-)

Og så må vi ikke glemme at Gibson Les Paul tross alt er en signaturgitar, den første, og kanskje mest kjente, men ingen fnyser når man ser en kjent gitarist spille med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To ting:

1) Vib. systemet på Petrucci-modellen fungerer akkurat som en Floyd Rose i design, bare uten låsemekanismen. Med låsbare stemmeskruer merker man svært liten forskjell.

2) Den Petrucci-modellen du kjøper i butikken er KLIN lik den Petrucci selv spiller på. Ja, det stemmer at svært mange signaturmodeller fra forskjellige merker er vidt forskjellige i kvalitet fra gitaren artisten selv spiller, men med Ernie Ball er dette ikke tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.