Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken Fender Strat-type?


DanielM

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noen får rette meg hvis jeg tar feil her (er desverre ikke noen fender-spesialist, men kjenner flere som virkelig er det). De nye 2008/2009-modellene til fender har fått en haug av endringer som ikke var på 2006-modellene, så det kan være veldig viktig når du kjøper en ny gitar. Mange butikker selger fortsatt sine gamle 2006-modeller. Endringene er vel som følger: De billigere modellene (std og h1) har nå fått den tidligere mekanikken til Am Std (noen som kan bekrefte det?). Legeringene i båndene er endret slik at du vil få mer slitesterke bånd. Hele systemet på stolen på Am-std har fått tilbake til et eldre design (men med nye legeringer) for en mer vintage-opplevelse. Det er de endringene jeg har lagt merke til. Ellers ville jeg anbefalt deg en Jaguar fremfor strat, men det er vel fordi jeg er sær på det. Kommer jo veldig an på behovene dine, men prøvespill en Jag.

Jeg føler ihvertfall at selv om Am Std er mer forseggjort og forsåvidt "bedre" enn H1 og Std (dvs mexico) har de en veldig forskjellig spilleopplevelse. Har ved flere anledninger anbefalt H1 fremfor Am Std til enkelte kunder fordi båndene er mer tilpasset deres spillestil og lyden er mer det de er ute etter. Det er faktisk en del smak og behag involvert og det er 3 vidt forskjellige instrumenter å prøve på. Prøv alle sammen før du bestemmer deg siden du først har god tid. Prøv også telecastere i samme klasser, så er du sikker på at du ikke angrer og ønsker deg en sånn i stedet. :D

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.