Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken Fender Strat-type?


DanielM

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Jeg tror jeg skal kjøpe meg en Fender Stratocaster i slutten av sommeren.

Men jeg aner ikke om jeg skal ha Am. Std, Mexico Std osv.

Jeg spiller veldig variert musikk, alt fra hardrock til blues, men jeg har en Epiphone SG Ebony og, så jeg tror ikke jeg kommer til å bruke straten til det hardeste...

Og JA, jeg skal kjøpe brukt ;)

DanielM

Edit: Max pris på rundt 8 lapper...

Endret av DanielM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Brukt am. std. eller ny classic player ville jeg sett på. Evt. brukt classic player som du kan snuble over til 4-5 lapper. Å teste er alltid lurt hvis du kan, men ved kjøp av brukt taper man sjelden penger hvis man ikke skulle bli fornøyd. Man får igjen pengene ved evt. videresalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! :)

Jeg tror jeg skal kjøpe meg en Fender Stratocaster i slutten av sommeren.

Men jeg aner ikke om jeg skal ha Am. Std, Mexico Std osv.

Jeg spiller veldig variert musikk, alt fra hardrock til blues, men jeg har en Epiphone SG Ebony og, så jeg tror ikke jeg kommer til å bruke straten til det hardeste...

Og JA, jeg skal kjøpe brukt ;)

DanielM

Edit: Max pris på rundt 8 lapper...

Du kan kjøpe min Am. Stratocaster Yngwie modell for en lapp til ;p

med hardcase:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare foreslo det for han.

Det er vell forsåvidt ingen skam?

Neida, selvfølgelig ikke. Det er jo en Strat du selger, selv om den ikke er helt standard. Her må jo også trådstarter få svare for seg selv, uten at jeg blander meg inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt am. std. eller ny classic player ville jeg sett på. Evt. brukt classic player som du kan snuble over til 4-5 lapper. Å teste er alltid lurt hvis du kan, men ved kjøp av brukt taper man sjelden penger hvis man ikke skulle bli fornøyd. Man får igjen pengene ved evt. videresalg.

Får vel ein brukt CP billegare enn 4-5000? Eg ga jo ikkje meir enn 5500 for ein ny... Uansett, eit godt alternativ er det i alle fall!!! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel ein brukt CP billegare enn 4-5000? Eg ga jo ikkje meir enn 5500 for ein ny... Uansett, eit godt alternativ er det i alle fall!!! :rolleyes:

Det er mulig du har rett, men jeg har inntrykk av at prisene har steget litt i det siste.

Edit: Ser at flere forhandlere selger de til 6290,- inkl. bag, og det er uansett en bra pris hvis man kommer over et eksemplar som er bra. (Kan variere.)

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en deluxe am strat 94 modell for 7000 brukt i vinter. Sinnsykt fet gitar veldig god tone masse sustain samt at all HW er supertight

- etter å ha byttet til SD Antiquity hele veien ble gitaren helt utrolig bra. Syntes de orginale noiseless pickuppene var litt tamme, eller noe tilbakeholdene, de låt fint men ikke slik jeg mente strat skal låte....liker litt HUM + og vintage tone

Tror du får stratter fra 3K- 300K det finnes utrolig mye forskjellig å velge i - som en annen sier her er prøv de! det er stor forskjell i treverket. Det finnes noen mexico stratter som er drit bra, men det er langt mellom de. De fleste deluxe og standard er veldig bra, men det er stor forskjell på de også..

Higway one serien er jo også knall.

Ta med gitaren til Jan Bråten eller en annen bra gitarbygger - bruk en 1000 lapp på å få justert den slik du vil ha den, bytt ut hals skruer og tight opp hals + alle mekanikk. Dette får gitaren til å bli et veldig mye bedre instrument....

Klangen får man ikke gjort så mye med... så prøv mange gitarer :) lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.