Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

HVORDAN skal man lære seg å spille gitar?


Gjest

Anbefalte innlegg

Når jeg begynte å spille gitar hadde jeg ingen gitarlærer eller noe å gå etter bortsett fra ei AC/DC tabulaturbok og en danelectro som ikke var intonert.

Det gikk faktsk flere år før jeg kjøpte meg noe læreverk i det hele tatt!

Konsekvensen av dette var at jeg tilvende meg en veldig perkussiv spillestil som egentlig var ubrukelig uten bål og sangbok. Dette var egentlig en helt grei tilværelse fram til jeg åpna mine første bøker og forsto at etter flere år kunne jeg INGENTING!!!

Nå har det etterhvert begynt å komme seg ganske bra, men uansett ville jeg gjerne starte en thread for å høre hva folk har å anbefale av forskjellie læreverk og metoder.

Det som løfta meg opp av søla var månedsmagasinet guitar techniques som jeg nå har slutta å kjøpe fordi jeg nekter å bruke så mye penger på så lite... Finn tabs på nettet, og bedre og flere øvelser kan man finne for en billigere penge i bøker.

Ellers kan jeg anbefale Hal Leonards (Forlag, ikke en fyr) forskjellige bøker som tar for seg en passe mengde teori, øvelser og ikke minst er bygd opp som gitartimer på den måten at begynner du på side en får du det du trenger for å beherske det på side to osv...

Sølve Grefsviks den store elektriske gitarboka er også ganske bra.

Lillebjørn nilsen er den perfekte gave til enhver nybegynner!

For de litt mer spesialiserte har Warner Bros endel som er basert på hverenkelte gitarists spillestil. (Paul gilbert, Vai, Wylde osv)

Andre tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebjørn boka er helt forferdelig, koster 4- 500 spenn og det eneste jeg fikk ut av den boka var grepet, A, D og E, det er ikke vært 400 kroner...

Vil anbefale ALLE og gå til en gitarlærer, og en Teori Lærer... Er utrolig mye man ikke greier og lære seg alene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sikkert forbi nybegynnerstadiet, men for andre nysgjerrige kan jeg jo legge ut mitt første møte med gitaren :P

Jeg fikk en el-akustisk gitar av min far for noen år tilbake og søkte opp ett kurs på nettet.

Det har sexy midifiler og alle slagerne som Tom Dooley og Let it Be :P

Tar deg hvertfall over den første kneika og blir litt kjent med gitaren.

Gitarkurs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som "nybegynnerbok" anyone? Dessuten er jo tabulaturet til "tanta til beate" der som er ei sinnsykt kul Django Reinhardt låt egentlig..

Men tilbake til topic folkens... Dere hater Lillebjørn Nilsens gitarbok, OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.