Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitar til gutt 8 år


Karin W

Anbefalte innlegg

Er helt grønn når det gjelder el gitar, men nå vil eldstemann gjøre et forsøk...

Var i musikkbutikk for å se, men 4000 for gitar og forsterker er litt i overkant når man kan få full pakke for 1300,- kr. Vil dette være bra nok første gitar for valpen, eller? Har aldri hørt om "maestro" merket før, noen som vet om det er kvalitet i det hele tatt? Har fått høre litt om billig gitarer som ikke lar seg stemme og blir sur når man rører strengene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt grønn når det gjelder el gitar, men nå vil eldstemann gjøre et forsøk...

Var i musikkbutikk for å se, men 4000 for gitar og forsterker er litt i overkant når man kan få full pakke for 1300,- kr. Vil dette være bra nok første gitar for valpen, eller? Har aldri hørt om "maestro" merket før, noen som vet om det er kvalitet i det hele tatt? Har fått høre litt om billig gitarer som ikke lar seg stemme og blir sur når man rører strengene...

Jeg så en mini-gitar på Jonnys musikk i Drammen, til 3500,-

Den var tøff, og hadde mindre hals, og tynnere strenger (Standard stemminga var G#.)

Jeg tenkte ihvertfall å kjøpe en sånn til sønn min når han blir større. Du kan jo ringe Jonnys og høre, gutta har peil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den pakken ser dessverre ut som den best hører hjemme på eXtraleker.

Men størrelsen er ikke dum. En såkalt 3/4 størrelse vil nok passe boden bedre enn en vanlig gitar.

Her på forumet er rådet å kjøpe brukt og for ca 1500-2000,- kan man finne tilsvarende det dere har sett på i butikk.

Er du usikker er det normalt mange som svarer om du kan vise til lenke slik du nå gjorde.

Men mitt beste tips er som følger. Poden må synes gitaren er tøff, ellers får den normalt like lang oppmerksomhet som andre saker man finner på eXtraleker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har søkt etter brukt her i Hordaland, men finner ingen gitar i Junior størrelse :unsure:

Vanlig blir for stort og uhåndterlig for ham. Synes det er dumt å hive penger gjennom vinduet hvis interessen varer like lenge som en saftis i sommervarmen <_<

Men er jo dumt å vrake int totalt med å kjøpe noe drit som ikke funker. Ingen som har hørt noe om merket?

Evt andre til en totalpris rundt 2000...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har søkt etter brukt her i Hordaland, men finner ingen gitar i Junior størrelse :unsure:

Vanlig blir for stort og uhåndterlig for ham. Synes det er dumt å hive penger gjennom vinduet hvis interessen varer like lenge som en saftis i sommervarmen <_<

Men er jo dumt å vrake int totalt med å kjøpe noe drit som ikke funker. Ingen som har hørt noe om merket?

Evt andre til en totalpris rundt 2000...

Hva med en Ibanez Mikro..? Jeg har nettop kjøpt en slik (brukt) til min yngste sønn på 9.

3/4 størrelse og faktisk helt grei å spille på.... Vil tro at det er en gitar som de fleste butikker som fører Ibanez kan skaffe..

Ser ut som en RG i miniatyr.. Råkul og grisefet, ifølge min sønn da :rolleyes:

Mvh Søren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror svaret vil komme enstemmig at gitarpakker satt opp fra før av er generelt søppel fra hele forumet, spesielt i den prisklassen du nevner i første posten.

Det er forståelig at du ikke vil bruke penger på en interesse som ikke varer, men du vil vel heller ikke drepe alt som er av lyst med å anskaffe et dårlig instrument? Da ville jeg heller sagt at en mellomting er løsningen, brukt er et godt stikkord som er nevnt ovenfor, da kan du ofte selge den igjen for det samme du kjøpte den for om interessen skulle frafalle. Brukt er kanskje et problem på juniorfronten da men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en Ibanez Mikro..? Jeg har nettop kjøpt en slik (brukt) til min yngste sønn på 9.

3/4 størrelse og faktisk helt grei å spille på.... Vil tro at det er en gitar som de fleste butikker som fører Ibanez kan skaffe..

Ser ut som en RG i miniatyr.. Råkul og grisefet, ifølge min sønn da :rolleyes:

Mvh Søren

Riktignok solgt, men gir en idé til pris. :)http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17882788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har søkt etter brukt her i Hordaland, men finner ingen gitar i Junior størrelse :unsure:

Vanlig blir for stort og uhåndterlig for ham. Synes det er dumt å hive penger gjennom vinduet hvis interessen varer like lenge som en saftis i sommervarmen <_<

Men er jo dumt å vrake int totalt med å kjøpe noe drit som ikke funker. Ingen som har hørt noe om merket?

Evt andre til en totalpris rundt 2000...

Bor du i nærheten av Bergen, kan du reise innom Hagstrøm eller Musik Magazinet og spørre de som jobber der hva de vil anbefale.

Synd at Harley Benton gitarer bare selges fra www.thomann.de, har en 1/2 Skala (49 cm lang) Stratocaster-kopi som faktisk er veldig grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YAMAHA GL-1 GUITALELE

Pris: kr. 675,-

Veil. pris: 793,00 (Pris i nettbutikk kan variere fra pris i varehus)

Antall

Andre tilsvarende produkter

En morsom og rimellig liten sak, kalt en Guitarlele. Det eneste som er lite med denne gitaren er størrelsen. Alt annet har samme kvalitet som du forventer av en Yamaha-gitar.

Gran topp, meranti kropp og medfølgende gig-bag.Gitaren har 6 nylonstrenger og er stemt i A/D/G/C/E/AStørrelse: 10cm x 29cm x 73cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt grønn når det gjelder el gitar, men nå vil eldstemann gjøre et forsøk...

Var i musikkbutikk for å se, men 4000 for gitar og forsterker er litt i overkant når man kan få full pakke for 1300,- kr. Vil dette være bra nok første gitar for valpen, eller? Har aldri hørt om "maestro" merket før, noen som vet om det er kvalitet i det hele tatt? Har fått høre litt om billig gitarer som ikke lar seg stemme og blir sur når man rører strengene...

Hei!

Første spørsmål er jo selvsagt hvor stor gutten er. Jeg fikk min første fullstørrelse el-gitar som 10-åring, og hadde spilt bassgitar i et halvt år allerede, samt. klimpret litt nylon (også full størrelse) i et par år. Så det er i utgangspunktet ikke noe gigantisk poeng å gå for en 3/4 gitar, nødvendigvis. Men jeg har alltid stort sett vært klassens høyeste, og raver 186 den dag i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Ibanez Mickro GRGM-21 3/4 str. som jeg bruker til reise gitar. Tror dette er perfekt størelse til en åtteåring.

Litt dårlig tunere på min og båndene kunne det vært bedre finish på (har blitt pusset og polert opp), men dette er noe jeg ser går igjen på gitarer som koster 3 ganger mere.

Skulle ønske at jeg fant noe slikt da jeg startet og spille. Holdt på å gi opp etter en Westone og en Cimar med Uberfeit hals, tykkere en Gibson 59 halsprofil-(+utrolig båndsur-Cimar). Men fant "verdens beste gitar" hint se nicket og spiller på hobbybasis på den ennå +flere.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for fullskala. Kjøp brukt, da vil du sannsynligvis ikke tape penger hvis det viser seg at poden mister interessen, og du må selge. I hvert fall hvis du kjøper et noenlunde anerkjent merke. (Les: Epiphone, Fender/Squier, Ibanez e.l. Hvis du ikke har peiling selv, ta med et familiemedlem eller en kompis som spiller (om det så bare er på hobby/hjemmebasis.) En som har spilt litt, vil fort kjenne på en gitar om den er brukbar eller dårlig.

Billige gitarpakker hos forhandlere er, som nevnt tidligere, ikke å anbefale da det oftest er dårlige varer som du heller ikke får solgt hvis det skulle bli aktuelt.

En gitar i mindre skala vil for det første være "for liten" om ett til to år, og kanskje til og med ukul etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye for alle tips og innspill!

Har vært uten nett en periode, og ble rent imponert når jeg så alle svarene ^_^

Hvalpen blir 8 om 10 dager og er minst i klassen (fysisk). Hadde håpet han kunne få gitaren til bursdagen, men har insett at brukt/ evt mye gransking er veien å gå. En fullsize blir nok uansett for stor og uhåndterlig for ham, og da er jeg i allefall redd at interessen forsvinner :blush:

Får legge inn en Ibanez ønskes ad på finn, å se hva som dukker opp :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.