Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Effektpedal "OverDrive/Distortion" for gitar!


Hagebakken

Anbefalte innlegg

jo, digital vreng kan bli veldig bra!

Har effektbrett selv og er veldig fornøyd.

En kamerat av meg har 2 boss effektpedaler.

Ingen av de kan måle seg med den fete lyden

eg kan få ut av brettet mitt.

(han og har kjøpt effektbrett nå..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine erfaringer til nå :

- Som de andre sier, prøv pedalene på ditt egent utstyr. Hvis du har geme folk i musikksjappen din, kan du sikkert deponere på det i en uke.

- Ungå digitalt. (Delay og slike effetkter kan være bra digitalt) men hvis du skal ha bedre lyd, så sats på analoge, gode konstruksjoner.

- Som også sagt, det hjelper ikke med en boost/overdrive pedal, hvis du har en transistoramp.

- Derimot, hvis du har en bra amp kan en bra boost/overdrive gi deg himmelen. (Stort sett den eneste veien til himmelen som jeg har vært borti)

- Det jeg anbefaler mest er følgende, KJØP BRUKT!

* Du sparer ca halvpris til inkjøp, og som regel er produket like godt som nytt, eller veldig mye billigere.

* Hvis du ikke liker det, kan du selge den videre for samme sum som du har kjøpt den for, istedet for å tape halve summen på en ny pedal du ble misfornøyd med.

Jeg har en Fulltone Fulldrive 2, denne kan jeg anbefale veldig til marshalltypeforsterkere og lignende. (jeg bruker en Marshall JCM 800 2204, og er den beste overdrivepedalen jeg har prøvd til den)

Se etter kjente bøttiquemerker på bruktbørsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen amp har du?
Har en Marshall AVT100 forsterker, som helt sikkert skal byttes ut med topp og kabinett i løpet av året.

Er vel mainly på jakt etter en distortion pedal. Tror jeg.. :mrgreen:

Har du noen tips på det feltet og eller?

Som sagt før blir man jo sikkert klokere av å få testet ut alle disse pedalene, men jeg har ikke akkurat funnet på jeg er på jakt etter i de lokale musikksjappene.

Skal sjekke ut den Fulltone pedalen.. thanx :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.