Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Effektpedal "OverDrive/Distortion" for gitar!


Hagebakken

Anbefalte innlegg

Til prisen er Boss pedalene veldig bra, Sd-1 er anbefalt, OD3 og DS1 også! Men hvis du skal ha litt "mer" og egnet for akkurat det utstyret du har, så ville jeg sjekket ut litt mer "Lukrative" merker/modeller, koster litt mer, men er definitivt verdt det, hvis du ellers har bra utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SD-1 blir, etter min smak litt hard, du trenger ikke gå veldig høyere i pris før du finner en som lyder mye kulere. BJF BBOD er kanskje litt dyr, men sånne som Jaques, EHX, Xotic, Z Vex etc. Det er uendelig mange pedaler som er mye fetere enn boss, og det kule er at det er få som har slike Boutique merker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vurdert en OD2 pedal. Har en Marshall AVT100 forsterker, som helt sikkert skal byttes ut med topp og kabinett i løpet av året. Men jeg vi ha noe å leke med...

Jeg hører at OD2 skal være så verisitil at du kan bruke den fra blues til den fuzzen som biter deg i nesa.

Blitt veldig lei standardgearet jeg har (er jo nybegynner så :P), men gjør jeg akkurat samme tabbe ved å handle en Boss OD2?

Er DS-1 bedre for meg? Jeg har ikke greie på pedaler i det hele tatt, så om noen kunne forklart forskjeller, evnt fordeler ulemper hadde jeg blitt veldig glad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er lei standart gearet, gjør du tabber når du kjøpedr OD/Dist. pedaler fra Boss. Boss lager mange finer pedaler, med OD og Dist. pedalene er ikke veldig høyere nivå en standard. DS-1 funker, men det er mye som lyder bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er lei standart gearet, gjør du tabber når du kjøpedr OD/Dist. pedaler fra Boss. Boss lager mange finer pedaler, med OD og Dist. pedalene er ikke veldig høyere nivå en standard. DS-1 funker, men det er mye som lyder bedre...

Tips mottas med takk :)

Er ikke på jakt etter noe å skru meg ihjel på knotter av, men som alikevel har store variasjoner. Da jeg leste reviews av den OD2 så virket det som det var den store fordelen. 4 knotter som forandrer lydbildet enormt bare med en liten vridning og ved hjelp av de 3 kanalene på pedalen. Og så var den jo umulig å ødelegge, noe som kan komme godt med :mrgreen:

Vært å sjekka ut ting i sjapper og, da drar de alltid frem sånne effektbrett, det blir litt for heavy for meg..

Er fortsatt hypp på å spille gitar, ikke stå å skru på en pedal. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

effektbrett er veldig greit. Det er på en måte en haug med effekter

samlet i en liten dings.

Etterhvert begynner du å bli lei av den lille moroen du kan ha

med en liten pedal som du kjøpte for 1000 kroner.

Da er det like greit å kjøpe et brett til 2-3000 kroner, og så har

du masse effekter med en gang.

Hvis du skal kjøpe en ny pedal for hver gang du blir lei den gamle,

blir det fort dyrt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.