Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vanskelig valg: drille hull i gitar eller kutte skruer på pickup?


Konnis

Anbefalte innlegg

orker ikke forklare hele skiten, men greia er at de seks skruene på midten asv en pickup er for lange i midt tilfelle, så enten kan jeg kutte av litt av dem, eller drille litt i gitaren min så disse skruene stikker lenger ned.

Les her: http://www.ultimate-guitar.com/forum/showt...d.php?t=1151937

Har ikke planer om å selge gitaren, og det synes ikke hvis jeg bestemmer meg for å drille litt, men liker virkelig ikke tanken på det. Den er allerede godt brukt osv, så tror ikke noen hjemmemekka høl i pickup-lomma hadde drept gjensalgsverdien, men da går jo høla faktisk helt igjennom iogmed at jeg har en tremolofjærlomme på baksiden og. + At mye av det jeg skulle drilla igjennom er metall..

Hva mener dere? Kutte eller drille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kutt skruene.

Har ganske sikkert ingenting å si på lyden. Det er den øvre delen av skruene som tar opp vibrasjonene fra strengene.

Har antakeligvis vel så mye å si på lyden dersom du fjerner for mye treverk rundt pickupen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen eller, liker ikke tanken på å borre i min elskede :P må tenke på at

1. mye av det under pickupen er metall

2. det er jævla tynt, så skruene fra pickupen kommer til å stikke ut i fjær-lomma

Tror jeg kutter litt i skruene jeg. Og hvis lyden blir rompis, så blir jeg sur og kjøper EMG's!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk jo dette svaret fra en pickupmaker:

"I couldn't be bothered to read the whole thread but the answer to the TS's question is Yes, the length of the poles does effect tone. Longer screws give you are darker tone while shorter screws give you a brighter tone. If the screws in your pickup are too long, you have to either cut the screws shorter or modify the pickup cavity of the guitar. If It were me, I'd get a drill and drill 1/8" deep holes where the screws are hitting the inside of the cavity. That will give you the clearance you need for the pickup to fit without altering the tone of your instrument."
Screws sound different than slugs. Long screws sound different than short ones, and a compression pedal and EQ does not make up for string balance. As a person that makes pickups for a living I have tested this many many times.

Snakker da om denne karen: http://www.rockmonkeyguitars.com/about_us.htm

så... tror jeg finner fram drillen? eller? hakke peiling :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen eller, liker ikke tanken på å borre i min elskede :P må tenke på at

1. mye av det under pickupen er metall

2. det er jævla tynt, så skruene fra pickupen kommer til å stikke ut i fjær-lomma

Tror jeg kutter litt i skruene jeg. Og hvis lyden blir rompis, så blir jeg sur og kjøper EMG's!

Hvorfor spør du da? Når du allerede vet hva du vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.