Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pc-program (forsterker) for gitar


Anbefalte innlegg

Til neste år skal jeg flytte på hybel, og da blir det litt overkill å ta med Blues Deluxen, pluss plassmangel!

Er derfor på jakt etter et pc-program.

Er veldig fornøyd med pedalbrettet mitt, så jeg kunne tenkt meg muligheten å koble gitar-> pedalbrett -> pc

Kan veldig lite om dette, så kom med forslag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, ska det primärt användas till övning? Eller har du tänkt att spela in också? Har du lydkort? Vilket i så fall?

Det är en smaksak om man tycker om att spela genom PC eller inte, personligen tycker jag inte att det kommer i närheten av en bra förstärkare så jag skulle hellre köpt en snygg, inte så dyr 1x12:a (Blackhearts Little Giant kanske?) som kan stå framme och se pen ut :) .

Men testa demos av Guitar rig, Amplitube, Revalver och Eleven innan du bestämmer dig. Om du inte har lydkort och ska köpa nytt så kan jag rekommendera Line 6 Toneport, då får du lydkort och förstärkar-simuleringar i samma paket. Du behöver också ett par okej hörlurar eller ett par bra monitorer.

Som sagt så skulle jag hellre köpt en brukt 1x12:a. Då kan du sälja den för ca samma pris när du flyttar därifrån :) .

Endret av TUFFTUFFTUFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at jeg selv sverger til Guitar Rig 3.. Mye som har skjedd siden 1 og 2 kom. Spesielt når det gjelder high-gain modellering.

Tar litt tid å skru seg frem, men for en småbarnsfar med hjemmestudio har det blitt redningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Stealth plug med Amplitube. Gode forsterker simuleringer og det følger med opptaksprogram(traction) som jeg synes funker bra.

Pakken med kabel mellom gitar og pc ligger rundt 1000 lappen.

Så forresten at Malom Young brukte Amplitube på ett par låter på Black Ice albumet...

Endret av Klåfinger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flesteparten av de pedalene skal ligge etter gitaren, altså før preamp.

Delay, chorus, reverb etc skal ligge etter preamp, så si du f.eks kjøper en toneport, så kan du legge de i mellom toneporten og lydkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine forslag her! Takk for det!

ble så jeg gikk for en Line6 toneport da. Så enkel og grei ut, og dessuten er jeg usikker på lydkortet i pc'en min.

Godt valg. Bruker det selv. Du får meg Gearbox og det har alt du trenger. Låter bra og koster ikke så særøig mye :)

er det ikke vanlig med Wah etter preamp? Eller er jeg på villspor?

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.