Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Typisk Sommermusikk!


Lokarn

Anbefalte innlegg

For å virkelig få stemninga på sommeren watter jeg opp Postgirobygget, Trang Fødsel, Gyllene Tider(/Per Gessle), Askil Holm, Di Derre og Red Hot Chili Peppers. Av mer spesifikke ting kan nevnes bl.a. Eric Hutchinsons "Rock & Roll", Jason Mraz' "I'm Yours" (selv om jeg er noe lei den låta), Summer of 69, diverse av The Beach Boys, eller kanskje Alex Swings, Oscar Sings, da fortrinnsvis storbandversjonen av deres MGP-bidrag "Miss Kiss Kiss Bang".

Ellers går det også flott å kjøre opp noe Eurodance eller Bubble Gum Dance, som f.eks Smile.dk, Blümchen og Paradisio.

Rett og slett all lett musikk med glade toner :)

Og for å avslutte med de to desidert beste sommerlåtene; Don Henleys "Boys of Summer" (for øvrig også jævlig kul med Lind, Nilsen, Fuentes og Holm) og Postgirobyggets "Sommer på Jorda".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Før gig hvor vi spilte før BigBang og Ida Maria, oppfølgt av Madrugada, så kjørte vi Buick Wildcat på vei til gig`en med ZZtop på annlegget.

Alt av rock og metal passer inn i sommervarmen i en amerikansk bil, gjerne cabriolet så man får solen inn B)

Freebird to the max.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så stygg at mora di tar angrepiller enda.

Duckling er tilogmed verre.

Jeg spyr.

Jeg tar meg på ingen måte nær av vrøvlet du farer med, men lar meg likevel fascinere av at du trekker paralleller mellom personers fysiske utseende og musikksmaken deres.

*henter bøtte til*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beach Boys - Kokomo(eller hvordan det skrives?)

Hvorfor har ingen nevnt den enda? :huh:

"Kokomo" gjør ordentlig skam på Beach Boys-namnet. Dessutan er det jo ikkje skikkeleg Beach Boys utan Brian Wilson. Sjekk ut "Today!", "Pet Sounds", "Sunflower" og "Friends". Det er bra plater det. "Smile"-plata til Brian Wilson (denne skulle eigentlig komme som eit Beach Boys-album på slutten av sekstitalet) er også fantastisk. Alt dette er forørvrig fantastisk sommarmusikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
"Kokomo" gjør ordentlig skam på Beach Boys-namnet. Dessutan er det jo ikkje skikkeleg Beach Boys utan Brian Wilson. Sjekk ut "Today!", "Pet Sounds", "Sunflower" og "Friends". Det er bra plater det. "Smile"-plata til Brian Wilson (denne skulle eigentlig komme som eit Beach Boys-album på slutten av sekstitalet) er også fantastisk. Alt dette er forørvrig fantastisk sommarmusikk.

Hør hør! "Kokomo" er forøvrig den eneste Beach Boyslåta som Mike Love har skrevet uten hjelp fra Brian, og det sier litt om Mike Love.

Forresten tenker jeg kun på John Stamos når jeg hører Kokomo. *Grøss*

Andre halvdelen av plata "Surf's Up" er jo også rimelig genial. Man får med den på kjøpet hvis man investerer i "Sunflower".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å virkelig få stemninga på sommeren watter jeg opp Postgirobygget, Trang Fødsel, Gyllene Tider(/Per Gessle), Askil Holm, Di Derre og Red Hot Chili Peppers. Av mer spesifikke ting kan nevnes bl.a. Eric Hutchinsons "Rock & Roll", Jason Mraz' "I'm Yours" (selv om jeg er noe lei den låta), Summer of 69, diverse av The Beach Boys, eller kanskje Alex Swings, Oscar Sings, da fortrinnsvis storbandversjonen av deres MGP-bidrag "Miss Kiss Kiss Bang".

Ellers går det også flott å kjøre opp noe Eurodance eller Bubble Gum Dance, som f.eks Smile.dk, Blümchen og Paradisio.

Rett og slett all lett musikk med glade toner :)

Og for å avslutte med de to desidert beste sommerlåtene; Don Henleys "Boys of Summer" (for øvrig også jævlig kul med Lind, Nilsen, Fuentes og Holm) og Postgirobyggets "Sommer på Jorda".

Artig at det du ramser opp nå lett kunne vært det jeg har sett for meg at de spiller for deg i helvete. Men jeg liker deg uansett, da.

Sommer for meg er Beach Boys, Hip-Hop og Animal Collective, for å nevne noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig at det du ramser opp nå lett kunne vært det jeg har sett for meg at de spiller for deg i helvete. Men jeg liker deg uansett, da.

Sommer for meg er Beach Boys, Hip-Hop og Animal Collective, for å nevne noe.

Så trivelig at noen klarte å klage på musikksmaken min på en positiv måte. Det likte jeg :)

Hvordan jeg klarte å unnlate Beach Boys i lista mi er dog et stort spørsmål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.