Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dean Evo 60 - Noen som har erfaringer/synspunkter?


kroffer

Anbefalte innlegg

Jeg går for tiden og leter etter min første el-gitar. Har ikke altformye penger å legge i det og ønsker en gitar som er såpass allsidig at jeg som ikke har spillt så lenge kan bruke den til å spille forskjellige ting på den.

I dag var jeg nede på Mario's og sjekket ut noen gitarer, blandt annet Epiphone Les Paul og litt diverse. Men når har seg sånn at de gutta har jo kjøpt opp hele Dean-partiet i nermest hele skandinavia, så de selger gitarene så billige som de vil! Derfor viste han meg en Dean Evo 60, den koster normalt 7000kr men jeg skulle få den for 3995, men siden de hadde en med skade på skulle jeg få den billigere. Så dette er absolutt en aktuell gitar. Men før jeg tar skrittet ut og kjøper den så lurer jeg på om noen av dere har noen erfaringer evnt synspunkter på en slik gitar?

121944.jpg

Nilsefix: Er ikke interessert i din mening hvis det går på at gitaren er stygg eller at den ikke er laget for ekte musikk eller hva enn du har å klage på bestandig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

P-90 er kjempebra greier. Spesielt hvis du spiller i band. De kutter gjennom det meste som single coils, men de har også kraften fra humbuckere. Jeg har fått solgt min nå, så kan jo anbefalle den gitaren der. Syntes ikke finishen/fargen er så fin, men det er meg. Go for it :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har det ja.. da trenger jeg ikke vurdere den lenger! Tror nesten jeg går for den der, ettersom P90 blir forklart slik så vil det jo si at jeg kan eksperimentere innen flere genre med den gitaren dær..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig en 2000 modell ....tror betegnelsen "60" gikk ut da !

Laget på Samick fabrikken i Korea .... med andre ord Top of the Pops !!

antagelig 22 Jumbo frets

Rosewood fretboard

Mahogany Kropp

Halsen er 3 lags mahogany

P-90 pick-ups

Grover tuners

nypris for denne i 2000 var $450 !!

Sound1 fikk Dean lageret som Englund Musikk kjøpte for 1. år siden.

sannsynligvis kjøpt restlageret til Dean Europe for de fleste gitarene er 2000 og 2001 modeller ..... ikke noe negativt i det ..... er jo nye gitarer likevel ...... ikke sant :D

Godt valg Kroffer ...... meget godt valg !!

Har bare hørt positive ting om Evo !!

prut gitar'n ned til 3000,00 !!

Uansett driiit billig for en gitar i den klassen !! KANON :D

kan jo legge til bilde av toppmodellen av Evo !!

evo_special_select.jpg

$790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke lage noe oppstyr, spør bare av genuin interesse.

Hva er forskjellen på EVO 60 og EVO special select?

Samick fabrikken i Korea lager jo gitarer for utallige merker, hva gjør Dean modellene fra den fabrikken annerledes enn de andre?

Mulig du har informasjon om slikt, hvis ikke er det helt i orden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dean Evo 60

Abalone inlays

P-90

Flame-top

Evo Special Select

MOP Hourglass inlays

Zebra Humbuckers

Quited-top

Det første jeg ser på bildene ........ noe mer er det sikkert, men det har jeg ikke i hode ....

Samick fabrikken lager for flere ja ... intet annet er påstått

Og de andre har sikkert like bra kvalitet som Dean ...

Samick fabrikken får år etter år priser for å lage gode kvalitets gitarer ..... muligens best i Asia ? det påstå's ! jeg vet ikke !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Men den jeg har tenkt å kjøpe er blå, helt sinnsykt blå, til og med hele baksiden er blå inkludert baksiden av halsen og hodet! Egentli veldi sært, men jeg syns det er kult. Ekte sukkertøy-blå. Vet ikke om det er medlitenhet eller noe som tiltrekker meg men noe er det :P

Nå skal det sies at de har bare den syke blåfargen og en slags gold-top som alternaltiv, og syns den goldtopen ble litt kjedeli uten plekterbrett og slikt.. Så går for den blåe.

Men mr Bungle: har du noen argumenter for å få presset den enda mer ned enn 3600 pga det bittelille hakket på baksia? Andre ting jeg burde se etter siden det er noen år siden den er produsert, halsen har slått seg eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...... igrunn ikke .... men jeg tror nok Sound1 ikke har tatt utgangspunktet i en Evo 60 når de sier at prisen er 7000,00 veilledende ......

Ville nok heller tro mellom 5 og 6000,00 ....

argumenter .... få serienr. så kan jeg søke på nøyaktig årsmodell .... men er ganske sikker på at det er en 2000 modell ...... selv om den er ubrukt .....

Får du ikke gitaren billigere så spør om de kan ta en skikkelig Setup av gitaren .... samt skifte strenger !!

Uansett Kroffer .... KANON bra kjøp .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.