Web Analytics
Jump to content

saga tele kit

Recommended Posts

jeg kjøpte meg et saga kit til telecaster for å få til en egen gitar. I know at den sikkert suger, men jeg har tenkt å kjøpe nye deler litt og litt og oppgradere den. Men før den tid tenkte jeg at det var greit å sette sammen det jeg fikk i pakken og få litt erfaring på gitarmekking, noe som jeg ikke har mye av:P

Elektronikken skulle visstnok være superenkel, og uten lodding, ved å feste de like fargene sammen, men ingen av fargene passer.

Jeg har prøvd å se på loddediagrammer, men får ingen til å passe helt (Ellers så forstår jeg de ikke:P). Prøvde meg litt frem, men fikk bare bridge-pickupen til å fungere.

Har dere noen forlag til hvordan jeg skal koble dem sammen?

438889.jpeg

438890.jpeg

438891.jpeg

438892.jpeg

Kan godt ta flere bilder hvis dere trenger det.

det er forholdsvis enkelt bare du ser bort i fra fargekodinga. Du skal ha deen isolerte ledninga fra hver pickup inn på kabelen fra switchen, alt etter hvor du vil velge de. Og den uisolerte, jordingskabelen på de kablene som går fra volumekontrollen. Også kjører du jordinga som er til overs, inn under stolen, så du får jorda heile greia. Har ikke min saga telecaster foran meg, men mener at det skal stemme.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Siste aktive tråder

• Dagens gitar. Nå er alt på plass, men innser jo at jeg bør bytte ut den kinesiske Wilkinson-stolen med noe litt mer raffe saker. Plukket opp en pakke med aged deler i går (kontrollplate, jack-brønn, knotter, halsplate og diverse skruer). Bare å koble ledninger og sette på strenger, så blir det sus i serken. Om noen har en aged telestol liggende, hyl ut. 
    • For å lime på en sånn kant av abs plast , bør vel det først freses vekk tilsvarende som skal på igjen. Hvis ikke blir det noe rart med størrelsen.  Og bruke en varmepistol for å få det rundt de mindre hjørnene . Sikkert ikke det enkleste å få det pent, spesielt på et gjennomsiktig brett, men det lar seg nok gjøres.
    • Tipp-Ex   Neida. Jeg laget noen gjennomsiktige brett for mange år siden, og fikk en lignende (men ikke så skarp) effekt ved å matte kanten på brettet. Spørs hvor slak vinkelen på kanten er.
    • Jo, det som er der er en slags maling. Aner ikke hva det er, men det må jo ha vært mykt og påførbart og deretter herdet på noe vis. Skulle likt å visst hvilket materiale som er brukt.
    • Skulle jeg til å si også. Må jo være det absolutt enkleste.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.