Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ser etter ny gitar, helst Ibanez eller Dean


Maglor

Anbefalte innlegg

Vel, jeg kan ikke forever spille på den gamle Morganen min, begynner å blir flaut

Spiller mye Rock og Metal, så Dean og Ibanez er favorittene mine

Dean, har hørt mye bra, men vet ikke om prisklassen passer, ser etter gitar til rundt 4000-6000, Ibanez har mye der, men en Dean hadde vært sinnsykt bra

Noen som har erfaringer? spesielt med Dean?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dean er overpriset, og kjennes og låter plastikk.

Ibanez er mye gitar for pengene omtrent uansett hva du kjøper :)

Neida, altså, du finner sikkert gode Dean-gitarer også, (kjøp helst brukt da!), men mine erfaringer med Dean og Ibanez er at Ibanez er bedre. Men du får stikke bort på nærmeste gitarsjappe og prøve alle Ibanez- og Deangitarene de har, også finner du fort ut hva du liker best :) De er ganske forskjellige gitarer.

Edit: Hadde jeg vært deg, så hadde jeg sjekket ut DBZ-gitarene som Rocktrond her på forumet forhandler gjennom siden sin www.powerguitar.no :)

Endret av Metalbrain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo også se på Washburn. Henge en sort Washburn på Sandvika Musikksenter, med EMG 81 og 85. Med en liten setup (særlig strengehøyden), tror jeg den hadde blitt knall å spille på.

Pris? 3000 eller 4000, husker ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibanez S470 er finfin og koster vel 4-5000 ny. Ellers kan du jo kikke på RG-serien, fortrinnsvis en Japan-produsert modell. De ligger litt høyere i nypris, men du burde klare å finne en brukt RG550 eller RG1570 for under 6000.

Har ikke noe særlig peiling på Dean, men jeg tror du må litt høyere opp i pris for å få samme kvalitet som på Ibanez i den prisklassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg så litt på disse: (nei, byen har så dårlig utvalg at jeg tittet på nettet)

Ibanez GRG-250DX BKF

Ibanez SAS-32EX WH

Ibanez SAS-36FM TRS

Dean ML 79 TBZ

Dean Dimebag Black Bolt ML

Dean Razorback DB Floyd

OG jeg ville ha meg en Ibanez RG370DX, men den produserer de ikke lengre i blått! og da blir den plutselig midnre interesant

la oss først finne ut hvilken av disse som er totalt uaktuelle og hvilke andre gitarer jeg bør legge til:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Hadde jeg vært deg, så hadde jeg sjekket ut DBZ-gitarene som Rocktrond her på forumet forhandler gjennom siden sin www.powerguitar.no :)

Tusen takk for reklamen :)

Maglor, kanskje det kan være greit å definere noen krav/ønsker - så er det lettere å komme med råd. Hvor viktig er det med Floyd Rose, hvilket pickup-oppsett liker du (2 humbuckere, eller humbucker + 2 singlecoils etc.), må du ha 24 bånd, et par av de Dean gitarene har 24-3/4 strenglengde (samme som Gibson, men litt kortere en Ibanez og de fleste andre) - spiller det noen rolle?

Og som Metalbrain sa - ta en titt på DBZ - det blir ikke tøffere en det B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har allerede tatt en titt på DBZ, enig at de er råtøffe, men vet ikke om noen som helst som har erfaringer med den eller noe som helst om kvalitet :/

Det er jo det nye merket til Dean himself - som forlot Dean pga. synkende kvalitet... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en Ibanez RG350DX, den hvite?

Til under 5K :ninja:

Forresten: Ikke min, men en fra en butikk :P

Den passer vel nokså bra til musikken din, om du bruker noen pedaler i tillegg? ;)

Da ville jeg heller foreslått den ultimat fete Ibanez RG550 på finn..

Vurderer Kaaaansje å gjøre kjøp sjøl.

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17345969

5000..

Reissuen koster en del mer tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.