Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fenomenet GAS


MrWalker

Anbefalte innlegg

Selvsagt har du et kjempepoeng der. Det å kose seg med et nytt utseende, deilige spille-egenskaper, laaang sustain, lenger enn det man kanskje trenger, glatt lakk, nydelig hals, ah.. Og Ahhh en gang til.

Logikk er det ikke i det, og publikum som rauter "Spell noe Stones, a!" bryr seg ikke. Vi kjøper da ikke instrumenter for at publikum skal være fornøyd.

Det er noe mer som gjør at dette er noe vi velger å bruke tid og penger på.

Jeg kjører også tung motorsykkel. Noen velmenende sjeler forsøker å lokke meg ut på glattisen med at "det er jo billig å kjøre sykkel, bruker lite bensin, ikke noe parkeringsavgift" og så videre. Det enkleste er å svare at "Nei, det er ikke noe å spar på det. Det er et dyrt leketøy, og jeg kjører sykkel fordi jeg har lyst". Det punkterer enhver disusjon om fornuft og økonomi.

Slik er det med gitarer, også. Hadde alt vært økonimisk betinget, hadde vi eid gitarer i totusenkronersklassen alle mann, og spilt på forsterkere til omtrent det samme. Publikum og sånn hadde vært like fornøyd, og vi hadde fått like mye betalt for spillejobber, de av oss som driver med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt av den oppfatningen om at de fleste gitarer fungerer til de fleste stiler. Så for min del hvis jeg GASer på gitarer er det mest pga. utseende. Jeg tror dette gjør at jeg lettere klarer å la være å kjøpe for å kjøpe, vel og merke gitarer.

Pedaler og amper derimot som jeg mener har en større innvirkning på lyden er det vanskeligere med. Men jeg tror nå at jeg har funnet noe som passer meg bra, men jeg har også vært på på jakt etter den gode lyden (nå er kanskje ikke min smak av lyd en god en :lol: ) og det har vært lettere å bytte ut pedaler og amper raskt uten egentlig å ha testet dem alt for bra.

Det jeg kan konkludere med er at jeg ikke tror jeg blir noe bedre av å bytte ut utstyret, men å komme meg nærmere en/flere lyder man higer etter er tilfredsstillende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.