Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez RG og JEM


Anbefalte innlegg

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Unnskyld, det var ironisk ment. jeg kan faktisk ikke se noen bilder i det hele tatt. Det var det jo ikke så lett å skjønne. Har kikket på posten din, og kan ikke skjønne hvorfor de ikke virker, men hvis jeg følger lenkene, så får jeg beskjed om at bildene ikke finnes.

Jeg skjønte det... Haha :P

Men de virka faktisk frem til jeg trykka på F5, og prøvde å refreshe sida, da kom "krysset", men de var faktisk veldig små ;)

Så, hvordan kan jeg legge ut bildene for at de skal funka da, er vel kanskje et bedre spørsmål :D

(Hvordan legges de ut, sånn når andre legger ut bilder? B) )

Jeg prøver ei gang til, på en ny post :D

Endret av Ibanezfreak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant feilen: Hadde sletta dem fra PhotoBucket eller å ha lagt dem ut :ninja:

Her er tre bilder av min (nesten) nykjøpte Ibanez RG350DX:

Bilde 1:

th_HPIM0337.jpg

Her er et bilde av den bøyde plekterplata, kan helt tydelig se at den bøyes oppover B)

Bilde 2:

th_HPIM0336.jpg

Her peker jeg på den bøyde plekterplata B)

Bilde 3:

th_HPIM0335.jpg

Her ses også den bøyde plekterplata B)

Den bøye plata befinner seg mellom tremoloen og bridge-humbuckeren B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er ikke så uvanlig. Om det skal være sånn? Nei, det skal det vel ikke. Om det er noe å mase med? Det må du nesten avgjøre selv.

Altså, hva er det du er skarp etter nå?

Du spurte etter bilder, jeg la dem ut og beskrev problemet..?

Jeg synes egentlig ikke det er noe særlig at plata er slik, men den er jo ikke i veien, tenkte bare at andre også var interessert i å se det, og også kanskje hvordan de da kan fikse det, noe jeg ikke vet noe om B)

Bortsett fra å varme opp plata, så ser jeg ikke noen annen løsning enn å bytte plate B)

Endret av Ibanezfreak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser nå at det jeg skrev kan misforstås. Unnskyld. Det er ikke noe feil med spørsmålet ditt i det hele tatt!

Mente "mase" i litt overført betydning, uten at det er mulig å skjønne. Min feil.

Hvis gitaren er ny, kan du jo spørre om å få den skiftet. Hvis ikke, er det jo en god del jobb å skifte dette. Om du synes det er verdt jobben ("maset") å ta av strengene, løsne plekterbrettet, skru løs all elektronikk, og montere alt på nytt, inkludert justering av tremoloen, må du jo svare for selv.

Det er jo ikke engang en morsom reparasjon, det er bare masse skruing.

Jeg hadde ikke gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, den er grei B)

Ikke noe å beklage :D

Beklager at jeg misforstod deg :P

Men uansett, den er jo strengt talt ikke i veien, er bare litt plagsomt "visuelt" på gitaren ;)

Forresten, jeg kan vel bare bestille ei plate på *b*y, og bytte B)

Men om den også er slik, er det da noe galt med plasseringa av humbuckerne eller skruehullene på gitarkroppen?

Jeg kan ikke se noen annen grunn til at plata skal være slik, annet enn at de har feilberegnet et par av skruehullene eller noe slikt B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny plate vil fikse det. Det samme vil nok det å varme opp dette en smule, og sette det litt i press. Jeg har formet sånn materiale flere ganger, for eksempel til jackpluggutgang på siden av en gitar, og det er ikke mye varme som skal til. Tror jeg ville ha forsøkt det først. I dette tilfellet er det nok smart å gjøre klart noe som gjør at du får lagt plekterbrettet i press rett etterpå. En varmepistol som du varmer forsiktig med, eller et strykejern som holder la oss si rundt 60 grader blir fint. Dette er plast, og varmer du opp for mye, blir det stygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjoda. Det er ikke noe problem å sette på de samme strengene en gang til, så sant man ikke har en gitar med classic trem eller strenger som går gjennom kroppen.

OK :D

Jeg skifta jo strenger, før jeg innså at jeg faktisk ikke hadde trengt å bytte. Blunder :ninja:

Men uansett, så...

Man ødelegger ikke tremmen, om man skifter strenger uten å bende den ned for å slakke strengene? B)

OG... de små tappene som klemmer inn strengene, er slitedeler. Må de bestilles på evilbay for å i det hele tatt få tak i dem? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.