Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez RG og JEM


Anbefalte innlegg

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Forresten, jeg fiksa den "gale" lyden ved å legge noe papir under og bygge opp tremoloen, slik at den nå ligger vannrett med gitaren, men finnes det noen annen måte å rette ut tremoloen på, uten å ha det papiret der? Det er litt... I veien, men lyden er jo bra B)

Men om det finnes flere måter å fikse det på, så må dere bare skrive her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, jeg fiksa den "gale" lyden ved å legge noe papir under og bygge opp tremoloen, slik at den nå ligger vannrett med gitaren, men finnes det noen annen måte å rette ut tremoloen på, uten å ha det papiret der? Det er litt... I veien, men lyden er jo bra B)

Men om det finnes flere måter å fikse det på, så må dere bare skrive her ;)

Det du må gjøre er å justere inn tremmen på nytt. Har du skiftet strengemerke eller tykkelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du må gjøre er å justere inn tremmen på nytt. Har du skiftet strengemerke eller tykkelse?

Nei, jeg har bytta til samme strengene som origialt var på B)

Fikk bare for meg at det ville hjelpe å bytte, hahaha, ser nå at jeg kunne fiksa det uten å bytte :P

Men hvordan justerer men den?

Ser bare at man kan løsne på noen skruer for å få løs strengene, og også å justere på høyda på strengene, men ikke noe man kan justere selve tremmen med B)

Husk at det er "Edge 3" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett på en Ibanez RG350DX i dag, og fallt helt pladask... var myyye bedre enn jeg hadde ventet :D Super gitar som jeg bare MÅ ha :D hehe

Ellers, så er jo drømmegitaren min en Ibanez JEM 77-GMC da ^^, Fikk faktisk prøve en signaturmodell en gang! Har aldri prøvd nå så bra i hele mitt liv før (ikke det att livet mitt er så utrulig langt ennå xD mn mn)

RGen jeg prøvde var absolutt meg! Passer perfekt! :P

*sikle, sikle* hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har bytta til samme strengene som origialt var på B)

Fikk bare for meg at det ville hjelpe å bytte, hahaha, ser nå at jeg kunne fiksa det uten å bytte :P

Men hvordan justerer men den?

Ser bare at man kan løsne på noen skruer for å få løs strengene, og også å justere på høyda på strengene, men ikke noe man kan justere selve tremmen med B)

Husk at det er "Edge 3" :D

Søk litt rundt på youtube. Du må justere fjærene på baksiden av gitaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett på en Ibanez RG350DX i dag, og fallt helt pladask... var myyye bedre enn jeg hadde ventet :D Super gitar som jeg bare MÅ ha :D hehe

Ellers, så er jo drømmegitaren min en Ibanez JEM 77-GMC da ^^, Fikk faktisk prøve en signaturmodell en gang! Har aldri prøvd nå så bra i hele mitt liv før (ikke det att livet mitt er så utrulig langt ennå xD mn mn)

RGen jeg prøvde var absolutt meg! Passer perfekt! :P

*sikle, sikle* hehe

Ja, Ibanez RG350DX er grei gitar, får mye for pengene, merker jeg, etter å ha spilt litt på den :)

(Når først strengene og båndene virker som de skal, da :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, jeg fiksa den "gale" lyden ved å legge noe papir under og bygge opp tremoloen, slik at den nå ligger vannrett med gitaren, men finnes det noen annen måte å rette ut tremoloen på, uten å ha det papiret der? Det er litt... I veien, men lyden er jo bra B)

Sig'd! :lol: :lol: :lol:

Men for å hjelpe, så må du finne en skrutrekker, og skru ut den plata/dekselet som sitter bakpå gitaren. Når du har gjort det, så vil du se baksiden av tremoloen. Den er festet med 3 fjærer, og disse 3 fjærene er festet til en "krok"-ting som holder de fast. Denne "krok"-tingen(:lol:) er festet med to skruer. For å justere tremoloen slik at den ligger vannrett med gitaren så må du (i ditt tilfelle der det virker som at tremoloen presses inn i tremolo-utfresingen) skru disse to skruene lenger inn i gitaren slik at tremoloen retter seg ut.

Håper det hjelper :)

Endret av Metalbrain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han må nok ikke skru skruene inn. Han må løsne skruene.

Gjør det sånn som dette.

1. Finn en flat smørkniv og en tynn stoffbit.

2. Legg stoffbiten under kniven sånn at du ikke skader gitaren.

3. Vipp floyden frem og legg kniven under i bakkant, sånn at den ligger helt vannrett.

4. Stem gitaren og se hvordan floyden ligger nå.

5. Presser den fortsatt på kniven? Ja?

6. Da tar du og slakker fjærene bak til kniven løsner.

7. Fjern kniven, stem opp gitaren. Og ta eventuelt og finjuster til slutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.