Web Analytics
Jump to content

Ibanez RG og JEM

IbanezFanatic777
 Share

Recommended Posts

Hei, folkens B)

Fant ikke noe på dette, så jeg lager en ny tråd :P

Jeg vil dedikere denne tråden til å diskutere Ibanez RG- og Ibanez JEM-modellene :)

Jeg har bestilt en Ibanez RG350DX, er det et bra valg?

Jeg synes egentlig "Shark Tooth"-inlayene er litt "overdrevne", men det er vel ei tilvenningssak ;)

Så har den Edge 3 Tremolo, noe som minner om Floyd rose, eller?

Annet:

Kan nevne en hvilken som helst Ibanez RG eller JEM, og diskutere rundt den :)

Edited by Ibanezfreak

• Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg fikk en RGR320 i 18års gave(for 8 år siden) av fattern. Satt inn en tonezone og en paff pro i den, og har vært strålende fornøyd med den. God hals, og jeg liker reversed headstock. Fin gitar for Rock og shred.

Har ett sett med Evo pups i den nå, men har stuka litt med loddinga, så må gjøre det på nytt.

har sikkla lenge på en hvit jem også, men tror ikke jeg kommer til å skaffe meg en. for mye penger for en gitar jeg aldri ville gått på en scene med, med unntak om det var noe helt spess...

Første gitaren min var vel en Ibanez RG170 eller noe sånt, ble veldig overraska over den i forhold til prisen.

Var veldig lettspillt og god :)

Har savna den helt siden jeg solgte den egentlig, får se om det ikke blir en ny RG etterhvert på meg å!

Off Topic: Sereth, hva heter du? Prøver å finne ut av om jeg vet hvem du er her.

Vært å sett Loga spille x-antall ganger ^_^

Jeg har en Ibanez RG2570 vsl Prestige.

Er fortsatt orginal, med edge pro tremolo og Dimarzio IBZ, ghost sharkfin inlays eller hva det het,

wizzard neck av et eller anna.

Spesiell RG igrunn, har sikkla litt på forskjellige Ibanez PGM også..

Blir litt rart med en RG/JEM only tråd men.

Personlig liker jeg ikke ibanez med monkey-grip :P

Off Topic: Sereth, hva heter du? Prøver å finne ut av om jeg vet hvem du er her.

Vært å sett Loga spille x-antall ganger ^_^

Jeg heter Martin. Nå heter begge gitaristene i Loga Martin :rolleyes: men jeg er han som spiller på en Kramer Vanguard

skallet (inntill nylig)

hvor har du sett oss, og hvem er du? :ninja:

Grunnen til at jeg ikke ville brukt en Jem på en scene er vel kun fordi det er en signatur gitar. og kanskje en av de mest kjente (for gitarister i alle fall). Kanskje det er sært av meg, men syns det virker "feil" på en måte.

Om jeg er og ser et band og gitaristen kommer på med en signatur gitar, så forventer jeg ett eller annet som har med eieren av signaturen å gjøre. Kanskje det bare er meg...

Jeg heter Martin. Nå heter begge gitaristene i Loga Martin :rolleyes: men jeg er han som spiller på en Kramer Vanguard

skallet (inntill nylig)

hvor har du sett oss, og hvem er du? :ninja:

Hvis det er 8 år siden du var 18 så gjetter jeg på at etternavnet ditt begynner på T om jeg ikke tar feil?

Har vel sett Loga overalt stort sett, fra øvinga i garasjen til diverse konserter :)

Jeg heter Kristian(eller Kikkan om du vil)

Lykkelig og glad Drøbaksgutt :D

Edit: Så har jeg vel kjent Erling halve livet ;)

Edited by Dan Donegan

Vel, jeg tror ikke jeg har noe imot å gå på scene med signaturgitar... Noen signaturgitarer er vel in fact nokså gode å spille på?

Altså, f. eks Ibanez JEM777DY, er en Steve Vai signaturgitar. Den er sikkert utmerket å rocke på scenen med :P

Seriøst, så tror jeg ikke signaturgitar har noe å si fra eller til for tilskuernes opplevelse av bandet og musikken. Altså, gitaren er bare en del av heleheten, noe som igjen kanskje kan overskygges av glimrende gitarspill? :)

Også det med å bruke signaturgitar på plateinnspilling, er ikke det nokså utbredt? B)

Edited by Ibanezfreak

Jeg bytta akkurat bort den gamle 770'en min... denne tråden hjelper meg ikke akkurat med å

glemme den :) Jeg har et spørsmål også; hva er det som gjør de eldre modellene så mye morsommere

å spille på? Jeg har en JEM fra 88, og den nye JEM7VWH er liksom... bleh. Greier ikke sette fingeren

på hva som gjør det. Den blir liksom for smooth.

Jeg bytta akkurat bort den gamle 770'en min... denne tråden hjelper meg ikke akkurat med å

glemme den :) Jeg har et spørsmål også; hva er det som gjør de eldre modellene så mye morsommere

å spille på? Jeg har en JEM fra 88, og den nye JEM7VWH er liksom... bleh. Greier ikke sette fingeren

på hva som gjør det. Den blir liksom for smooth.

Er ikke halsen 5-del istedenfor 3-delt som de var før eller noe slikt? :D

Noe som gjør den mer "stabil" og lettere å spille på? B)

Forresten, Ruby Red (RR) eller Laser Blue (LB) RG770?

Original? Eller Reissue?

Edited by Ibanezfreak

Hei, folkens B)

Fant ikke noe på dette, så jeg lager en ny tråd :P

Jeg vil dedikere denne tråden til å diskutere Ibanez RG- og Ibanez JEM-modellene :)

Jeg har bestilt en Ibanez RG350DX, er det et bra valg?

Jeg synes egentlig "Shark Tooth"-inlayene er litt "overdrevne", men det er vel ei tilvenningssak ;)

Så har den Edge 3 Tremolo, noe som minner om Floyd rose, eller?

Annet:

Kan nevne en hvilken som helst Ibanez RG eller JEM, og diskutere rundt den :)

Først av alt. Gratulerer med ny gitar. Har selv en slik og er godt fornøyd med lyden. Ihvertfall om man tar prisen i betraktning.. Ulempen er Edge 3. Disse er ikke verdens mest stabile, så jeg satte inn et par tre-stykker i solid eik for å blokkere tremoloen. Kan jo ikke bruke tremoloen da, men stemmingen holdt seg veldig bra og jeg fikk bedre sustain