Web Analytics
Jump to content

Erfaringer med Yngwie Malmsteen signatur strat?

bowardsen
 Share

Recommended Posts

Har ikke prøvd noen av YJM-modellene, men tviler ikke på at de er bra. Det som kan være greit å ta betraktning (mulig du har gjort det allerede) er at disse gitarene har skalloperte bånd (ihvertfall fra 12. bånd og oppover, såvidt jeg vet). Det kan være litt vanskelig å spille på hvis man ikke er vant til det.

Edited by fiskehode

Har ikke prøvd noen av YJM-modellene, men tviler ikke på at de er bra. Det som kan være greit å ta betraktning (mulig du har gjort det allerede) er at disse gitarene har skalloperte bånd (ihvertfall fra 12. bånd og oppover, såvidt jeg vet). Det kan være litt vanskelig å spille på hvis man ikke er vant til det.

Yngwie-modellene har scalloping hele veien.

Prøvde en hos riff musikk. Lønn hals. Helt nydelig og spille på. Ingen problemer med toner som går sure. Følte jeg hadde maksimal kontroll på bendinger og vibrato. Lyden var helt genial. Tonnevis med distortion og likevel er lyden klar, tight og varm. Clean var den også til å få tårer av. Denne skal jeg ha. LETT.

Prøvde en hos riff musikk. Lønn hals. Helt nydelig og spille på. Ingen problemer med toner som går sure. Følte jeg hadde maksimal kontroll på bendinger og vibrato. Lyden var helt genial. Tonnevis med distortion og likevel er lyden klar, tight og varm. Clean var den også til å få tårer av. Denne skal jeg ha. LETT.

Hvor mye distortion kommer vel an på hva du har i signalkjeden?

Det er vel helt riktig det tenker jeg. Men Dimarzioene til malmsteen er fantastisk cleane - low output tror jeg.

Kjenner ikke specsene på gitaren, men low output på PU'ene betyr at du må kjøre pedaler/amp hardere for å få mye gain. Malmsteen har faktisk sjeldent veldig mye gain/distortion selv om han har kjørt litt "hardere" siden 90 tallet og til nå, enn han gjorde på 80-tallet.