Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Zoom G2? i loopen på en mesa?


Sereth

Anbefalte innlegg

Om noen få dager så får jeg en Mesa Boogie studio .22+ i posten.

Denne kommer jeg til å kjøre sammen med et Mesa Boogie Thiel 1x12 cab jeg allerede har, og dette blir "hjemmeriggen" min. (engl screamer med 4x12 i bandlokalet)

Jeg kommer høyst sansynelig til å hive en EQ i loopen på mesaen, og i og med at det blir til hjemmekos så hadde det kanskje vært kult med en delay og kanskje en chorus i tillegg.

Det jeg lurer på er om jeg skal gå for enkle pedaler her (ja, jeg er også en forkjemper for pedaler>multieffects i utgangspungtet), eller om jeg rett og slett skal gå for en slik en G2 i loopen. Den har jo en 6bånds EQ og det jeg skulle trenge av "leke effekter". Bli jo overhode ikke aktuellt å bruke noen dist/od eller amp modullering fra G2en.

I tillegg har den en tromme maskin=mye morro alene jamming.

meninger og råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en G2 som jeg har brukt litt til hjemmeøving og demoinnspillinger, og jeg synes den låter veldig bra til prisen.

Vrengen er også brukbar til f. eks nattøving med headset.

Tror den vil funke bra til ditt bruk.

Jeg bruker så si aldri min lengre(pga. at jeg aldri øver hjemme), så jeg vurderer å selge den.

Si ifra om du er interissert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, en sak som är riktigt bra med G2-serien är att man (i stort sett) slipper de tysta millisekunderna när man byter preset som de flesta multieffekter har. Jag tror att du gör rätt i att inte använda disten från G2:an. Inte för att den är så otroligt dålig men den är ju ingenting mot en bra förstärkare :) .

Ataxia: Klart vi vill höra ljudklipp :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer høyst sansynelig til å hive en EQ i loopen på mesaen, og i og med at det blir til hjemmekos så hadde det kanskje vært kult med en delay og kanskje en chorus i tillegg.

Er jo 5 bånds grafiskEQ på mesa'n da, trenger du mer EQ da?

Ville gått får løse pedaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 3 klipp klare nå.

Alle klippene er spilt inn med en kondensatormikrofon satt forran kabinettet. Tatt opp i Logic.

Har kjørt zoom-boksen rett inn i fx-return på George Dennis-ampen min.

Den er igjen koblet til et MW 412-kabinett.

Spillingen er veldig slurvete.

Klipp 1: Metalvreng

Spilt inn med en Gibson Voodoo SG. Altså humbuckere.

Klipp 2: Rockevreng

Spilt inn med en Malden Liquid m/ P-90.

Klipp 3: Delay og reverb

Her leker jeg meg med forskjellige delay- og reverbinstillinger.

Spilte jævlig høyt så det klipper av og til. Har tatt bort det verste.

Malden Liquid her også.

Klippene finner du her!

Holder på å laste opp klippene nå, så om du er veldig rask på labben så er det ikke sikkert alle er ute med en gang.

Men alt skal være på plass iløpet av en halvtime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.