Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefaling på reverb-pedal


Anbefalte innlegg

Norske priser:

Behringer DR.100: kr. 355,-

Behringer DR400: kr. 405,-

EHX Holy Grail: 1400,-

Verbzilla: ca. 1600,-

Digitech RV-7: ca. 1600,-

EHX Holy Grail Plus: ca 1900,-

EBS Dynaverb ca. 2200,-

T-Rex RoomMate: ca. 2800,-

TC Nova: ca. 3000,-

Poenget mitt var vel egentlig å illustrere at jeg i utgangspunktet lå i grønn sone, og nå beveger vi oss raskt via gul og til rød sone. *hehe*

Behringer-pedalene var vel tatt med mest for moro skyld. :lol:

Endret av MrWalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske priser:

Behringer DR.100: kr. 355,-

Behringer DR400: kr. 405,-

EHX Holy Grail: 1400,-

Verbzilla: ca. 1600,-

Digitech RV-7: ca. 1600,-

EHX Holy Grail Plus: ca 1900,-

EBS Dynaverb ca. 2200,-

T-Rex RoomMate: ca. 2800,-

TC Nova: ca. 3000,-

Poenget mitt var vel egentlig å illustrere at jeg i utgangspunktet lå i grønn sone, og nå beveger vi oss raskt via gul og til rød sone. *hehe*

Behringer-pedalene var vel tatt med mest for moro skyld. :lol:

På vintage gitar (http://www.vintagegitar.no/content/view/800/129/) får du en Holy Grail Plus til 1590-,! Jeg er selv veldig førnøyd med min HGP, og jeg vil anbefale den sterkt til alle som er ute etter en fin og varm reverb!:) Det eneste minuset er vel at adapteret som følger med er 9,6v, så om du kobler den til en felles strømforsyning, sånn som f.eks en T-rex Fuel Tank, så vil du oppleve litt støy. Pedalen går heller ikke på batteri. Den krever også my mA (minst 200mA), i motsettning til pedaler som går på batteri (20-40mA). Så OM du skal benytte en felles strømforsyning, så krever den mye "juice". En Fuel Tank Classic har åtte 9v-uttak som alle deler på 500mA. Men utenom dette, så er lyden veldig bra, og den simulerer spring reverb kjempe bra! Vintage gitar gir deg helt sikkert en god deal om du pruter litt og. Tror jeg fikk min for 1400-, eller noe sånt! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde selv bestemt meg for å gå for Verbzilla for en stund siden, men glemte den fort etter å ha prøvd Digitech Hardwire reverben som jeg nå har endt opp med. Det er den perfekte reverben for meg ihvertfall, så får du se hva du går for selv. Anbefaler den på det sterkeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste minuset er vel at adapteret som følger med er 9,6v, så om du kobler den til en felles strømforsyning, sånn som f.eks en T-rex Fuel Tank, så vil du oppleve litt støy.

Problemet er vel heller at pedalen drar 200mA, noe de fleste multi-strømforsyninger ikke fikser. :) Brukte en vanlig Boss-adapter på 9V og 400mA på den jeg hadde, da støya det ikke i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmm.....

Dette beviser vel at pedaler er en veldig "personlig" ting... noen liker det ene, andre liker det andre. :)

Og hvis man ender opp med å bestille online er det jo ikke noe særlig mulighet for å ta en A-B-C-test, heller. :(

Utfra det som er sagt holder jeg en knapp på Digitechen, delvis pga. Lexicon reverb algoritmene (har aldri hørt noen klage på Lexicon-klangene) og delvis pga. strømforsyningen. Ser at det kan være "convenient" å få plass til denne effektenheten på samme "daisy-chain" som jeg har de andre på, og da utelukker nok Holy Grail Plus-en seg av den grunn. På den andre siden, effektbrettet mitt er hjemmesnekret og fullt allerede uansett... må kanskje akseptere å begynne på brett nr. 2 uansett *hehe* Så da er kanskje ikke det noe problem uansett.

Dette ble vanskeligere enn jeg hadde tenkt, gitt. Men prismessig er det ihvertfall noen som merker seg ut. Holy Grail Plus, Digitech og Verbzilla er alle kurant prismessig og blir fort markant billigere enn f.eks. EBSen. Utfra det jeg hører og leser, virker det som om Digitechen har Verbzillaen i kne hva angår lydkvalitet, og når det gjelder Holy Grail Plus og Digitech virker det som det er mer egne preferanser som gjelder. Hmmmm... begynner jeg å nærme meg en beslutning her, tro?

Dynaverb har et solid rykte og virker bra, men hvordan er den på lysere frekvenser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der var beslutningen tatt. Jeg hadde mer eller mindre bestemt meg for Digitechen, da en EBS Dynaverb dukket opp på bruktmarkedet. Så da jeg fikk den for halve prisen av Digitechen, så slo jeg til.

Ser forresten at EBS-pedalene som jeg trodde la godt over 2 laken nå ligger til 1600,- på 4sound.no. Er dette ny "fastpris" eller er det et engangstilfelle? Det var et godt forhandlingskort å ha på hånden i pruteprosessen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.