Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefaling på reverb-pedal


Anbefalte innlegg

Nano? eller bare Holy Grail? Ser at de har følgende modeller:

Holy Grail, Holy Grail Plus, Holier Grail og Holiest Grail

Har ikke hørt om Holy Grail Nano! :)

Men Holy Grail ser bra ut, og selv om den ikke har 100 forskjellige reverb-modus, så virker den å ha de "viktigste", og ikke minst... de låter bra.

Men Verbzilla virker også bra, og når man begynner å kaste inn flere så blir bildet mer og mer utydelig for meg. *hehe* Hvilken er best, og hvilke momenter skal man egentlig vektlegge mest?

Octo-settingen på Verbzilla virker jo artig, og Flerb (eller hva den heter, den flanger reverb-settingen på Holy Grail) virker jo også nyttig... hmmmm.... kjenner forvirringen øker! *hehe* Godt det ikke haster med en beslutning!

EDIT: hmmmmm regner med at de kanskje har endret navnene litt... nano var vel det som nå er Holy Grail, og Holier Grail het kanskje tidligere Holy Grail?

Endret av MrWalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nano? eller bare Holy Grail? Ser at de har følgende modeller:

Holy Grail, Holy Grail Plus, Holier Grail og Holiest Grail

Har ikke hørt om Holy Grail Nano! :)

Men Holy Grail ser bra ut, og selv om den ikke har 100 forskjellige reverb-modus, så virker den å ha de "viktigste", og ikke minst... de låter bra.

Men Verbzilla virker også bra, og når man begynner å kaste inn flere så blir bildet mer og mer utydelig for meg. *hehe* Hvilken er best, og hvilke momenter skal man egentlig vektlegge mest?

Octo-settingen på Verbzilla virker jo artig, og Flerb (eller hva den heter, den flanger reverb-settingen på Holy Grail) virker jo også nyttig... hmmmm.... kjenner forvirringen øker! *hehe* Godt det ikke haster med en beslutning!

EDIT: hmmmmm regner med at de kanskje har endret navnene litt... nano var vel det som nå er Holy Grail, og Holier Grail het kanskje tidligere Holy Grail?

Holy grail har fått nytt chassie så hvis du kjøper en ny holy grail kommer den i "nano" chassiet med true bypass :)

kjøpte en ny fra ebay til KR 845. har vært heldig og enda ikke måtte betale mva og toll på pedaler jeg har kjøpt via e-bay fra USA og Taiwan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holy grail har fått nytt chassie så hvis du kjøper en ny holy grail kommer den i "nano" chassiet med true bypass :)

kjøpte en ny fra ebay til KR 845. har vært heldig og enda ikke måtte betale mva og toll på pedaler jeg har kjøpt via e-bay fra USA og Taiwan.

Skjønner :) Takk skal du ha!

Ser du kan få de til ca. $120-$150 på eBay. Verbzilla er kanskje hakket dyrere.

Men Verbzilla får sinnsykt mye skryt på nettet....

vanskelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt Verbzilla og nå bruker jeg Line 6 M13(som har de samme klangene som Verbzilla).

Jeg liker den godt. Gjør alt fra beskjeden romklang til ganske ekstreme greier.

Har ikke prøvd Holy Grail selv, men etter det jeg har hørt så virker Verbzillaen litt mer "hifi".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må med en gang påpeke at denne pedalen ikke bare kommer til å bli brukt med bass, det blir også cello og også bassen kjørt gjennom micropogen (altså med mulighet for en oktav opp og/eller ned).

Jeg hørte på EBS Dynaverb på nettet på sidene deres, og det låter jo bra. Men det gjør jo Holy Grailen, Verbzillaen og Digitechen, også. Så det er kanskje ikke så mye å gå etter.

Nå er jo Dynaverben blant de desidert dyreste, da...

Jeg tenker i mitt banale hode at en reverb-pedal er mindre sensitiv på om det er bass eller gitar som kommer inn enn f.eks. en overdrive pedal vil være... ?? Tar jeg innmari feil der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.