Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har prøvd TC Electronic G-Sharp


Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter en enhet som har basic effekter, kan styres med midi, og som man kan skru på uten å måtte gå inn i menyer, velge parametre etc.. Det skal være enkelt. Den eneste jeg har funnet så langt som ser ut til å tilfredsstille kravene er G-Sharp.

Er det noen som har prøvd den og kan si noe om den (lyd, robusthet etc. - all info er interesant), eller kan foreslå alternativer som tilfredsstiller kravene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en G-force til salgs. Fin processor som kan styres med midi passer kjempebra behringer fcb. Det er en kjempebra enhet med chorus, cklang, pitch, delayer, phazers, flangers etc.

Er i utgangspunktet storebroren til g-sharp og g-major...

har mer en man trenger av effekter - man kan også route alle effektene slik man vil, noe i serie, noe i paralell. Super enkelt å sette opp som stomp box mode. Da kan man skru av og på effekter med en midi akkurat som pedaler i steden for å bytte patcher. veldig mye mer praktisk en å lage mange patcher...

kan tenke med 3000 for den

-b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en G-force til salgs. Fin processor som kan styres med midi passer kjempebra behringer fcb. Det er en kjempebra enhet med chorus, cklang, pitch, delayer, phazers, flangers etc.

Er i utgangspunktet storebroren til g-sharp og g-major...

har mer en man trenger av effekter - man kan også route alle effektene slik man vil, noe i serie, noe i paralell. Super enkelt å sette opp som stomp box mode. Da kan man skru av og på effekter med en midi akkurat som pedaler i steden for å bytte patcher. veldig mye mer praktisk en å lage mange patcher...

kan tenke med 3000 for den

-b

Takker for tilbudet, jeg er sikker på at den er knallbra. Men jeg må ha noe som er enklere å skru. Jeg har hatt mange "dippedingser"* - både dyre og billige, og det er de som er enklest å bruke jeg trives best med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en G-Sharp med Behringer FCB1010 i det daglige. Fungerer knall og effektene er meget gode :)

Meget enkel å bruke, jeg har aldri hatt noen problem med den.

Hei. Kan du si om det er noen hørbar "pause" i lyden når man skifter preset, og om det er delay/romklang spillover på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, kanske Adrenalinn kunde vara något att checka upp? Liten (den ser större ut på bild än vad den är i verkligehten), lätt att använda och den låter kanonbra.. särskilt om du är ute efter litt speciella lyder :) ..

Edit.. Beklagar, du kanske bara är ute efter rack?

Endret av TUFFTUFFTUFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, kanske Adrenalinn kunde vara något att checka upp? Liten (den ser större ut på bild än vad den är i verkligehten), lätt att använda och den låter kanonbra.. särskilt om du är ute efter litt speciella lyder :) ..

Edit.. Beklagar, du kanske bara är ute efter rack?

Den Adrenalinn greia så veldig kul ut. Kanskje jeg sjekker ut ved en senere annledning. Men akkurat nå er jeg ute etter noe så enkelt som mulig for litt reverb og delay - og som er midi styrt siden den skal brukes sammen med en SansAmp PSA 1.1 for-forsterker (som kommer med hurtigbåten om 2 1/2 time).

Dere ser kanskje ett mønster? SansAmpen er også midikontrolerbar, men samtidig er alle parametre tilgjengelig fra skruknotter i front - ingen menyer å bla seg inn i, ingen skjulte parametre. Tror rett og slett jeg endelig har funnet "min greie" med dette konseptet, og er derfor ute etter effekter i denne gata. Ser ut som om det må bli en G-Sharp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Om du bare skal ha litt delay + rev. som er midi styrt kan jo en eventide time factor være greia - det er jo ikke noe reverb ting, men du kan ganske sikkert lage en patch med delay som gir deg effekten av reverb + delay.

Timefactoren er super bra - faktisk så bra at selv om John Petruchi har eventide dsp 7000 og en tc 2290 bruken han time factor som delay dings....

morsomt egentlig...

-B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.