Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jackson Warrior WRMG vs. WRXT


Saddlefall

Anbefalte innlegg

Heisann, ny på forumet her!

Lurer på å kjøpe meg en ny gitar.. Har spillt i snart et år og har fra før av en glimrende Epiphone LP Standard, men lurer på en liten oppgradering. Har kikket litt rundt, og sett på en Jackson Warrior. Men så er spørsmålet.. budsjettet er ikke allverdens, så er det verdt 3000,- ekstra for en WRMG? Så vidt jeg kan se er det bare pickupsene som er forskjellige, er EMG 81/85 verdt 3000,- mer? Eller er det noen andre forskjeller som bør regnes med?

WRXT

WRMG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil jo tro at EMG'ene er verdt prisen. Koster vel rundt 1500kr for et sett med EMG. Men her får du jo ferdigmontert og som nevnt så er det sikkert flere ting som er bedre med gitaren enn pickups.

Har du vurdert Ibanez Xiphos? Har hørt mye bra om de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På "papiret" ser jeg ikke noen annen forskjell en pickups. Men jeg har ikke tatt dem opp side om side da, bare flippa fra den ene til den andre :)

Uansett, ta en telefon til Marios og spør dem hva som er bedre/annerledes. Om det bare er pickups hadde jeg gått for den billigste, og tatt en evt. pickup-oppgradering i ettertid - da kan du jo velge hva som helst om du f.eks skulle foretrekke DiMarzio eller noe annet fremfor EMG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bedre treverk i den dyreste av dem, også.

Ofte er treverket bedre bearbeid også, tror jeg da.

Vet ikke om jackson er så veldig nøye på det,

men jeg har merka veldig stor forskjell på for eksempel halsene på forskjellige gitarer i LTD seriene,

og blandt en rekke av Ibanez RG`er, prestige eller ikke.

Men selvfølgelig har Ibanez ivertfall en del nevnte hals"typer".

Men vet ikke om Jackson utgir noen specs der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.