Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor kan jeg finne?


Dave_Murray

Anbefalte innlegg

Da jeg skulle på en ukulelefestival i Stockholm, der jeg var med på å sette rekord, så spilte jeg inn en A som en mp3fil og hadde med på mobilen. Som Troll har skrevet, det fungerte utmerket.

Har også testet ut "Euphormetoden", da jeg en gang i tiden da jeg drev mer med spilling kunne huske A-en, men det klarer jeg ikke lenger. Det er i grunnen like greit. Veldig godt gehør kan være en plage. "Alle" spiller surt, det er faktisk mer behagelig med litt større slingringsmonn før man synes det er surt.

Treffer man sånn nogenlunde, og man bare skal spille alene, gjør jo ikke det noe, i hvert fall hvis målet er å dra damer rundt bålet. Skal være ganske sært utvalg av damer hvs det er turnoff hvis gitaren er stemt en halv tone ned fra normalstemming.

Må være hvis man slumper bort i den årlige utflukten til foreningen "Pene jenter med absolutt gehør".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsøkt å stemme gitaren uten referansetone, og når jeg sjekker med tuner etterpå er stemmingen bare noen få prosent feil. Gehøret blir altså bedre med årene, for dette klarte jeg ikke da jeg var yngre. :) Skal jeg spille live eller spille inn tar jeg riktignok ingen sjanser...fram med tunern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.