Web Analytics
Jump to content

Floyd rose tremolo eller vintage?

Recommended Posts

Hei.

Jeg har et prosjekt på gang og trenger litt hjelp.

Jeg har en strat kropp som jeg planlegger å putte inn et sett med EMG 81, SA, 89. og enten Floyd rose eller vanlig vintage tremolo.

Nå regner jeg med vanlig vintage passer inn, men er usikker på om utfresingen på kroppen tillater å sette floyden inn? nå er det ikke et 'must' at jeg klarer å dra floyden særlig bakover men bør kunne klare divebombs.

Har noen her noe erfaring med dette? :blink:

Jeg har ikke særlig lyst å begynne å frese i kroppen bare for å finne ut at dette ikke funket noe særlig, så håper på noen gode innspill her. :)

Det er da en del gitarer som bruker låsbare stemmeskruer og FR.

Trådstarter- hvis du vil sjekke, finner du "fresemaler" på Stevemac som du kan skrive ut og legge oppå gitaren for å sammenligne fresingen på de forskjellige. På Glorocasteren, som hadde utfresing for vanlig vintage trem type Fender, hadde jeg kjøpt inn en Wilkinson jeg hadde kjøpt inn. Selv om jeg har fres og har frest før, valgte jeg å stå over, fordi jeg var redd for å ødelegge kroppen. Det ble veldig lite gods igjen for for eksempel de to ankerene til tremoloen.

Det er da en del gitarer som bruker låsbare stemmeskruer og FR.

Trådstarter- hvis du vil sjekke, finner du "fresemaler" på Stevemac som du kan skrive ut og legge oppå gitaren for å sammenligne fresingen på de forskjellige. På Glorocasteren, som hadde utfresing for vanlig vintage trem type Fender, hadde jeg kjøpt inn en Wilkinson jeg hadde kjøpt inn. Selv om jeg har fres og har frest før, valgte jeg å stå over, fordi jeg var redd for å ødelegge kroppen. Det ble veldig lite gods igjen for for eksempel de to ankerene til tremoloen.

Ingenting slår strengelås når det gjelder Floyd.

Har hatt gitarer med Låsende stemmeskruer men det blir et slags kompromiss, det er en grunn til at veldig få gitarer blir gjort på denne måten..(er vel stort sett Carvin..)

Hvis du ikke har "staggered" stemmeskruer må du jo ha Floyd bar`n eller et strengetre og da har du både nutta og det som kan skape problemer.

Vil du dive så hopper jo også strengene fort ut av sporene...

Hadde jo vært enklere uten lockingnutta men..

Edited by Debris