Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva trenger jeg?


Anbefalte innlegg

Det absolutt nødvendige for å få ålreit gitarlyd til å ta opp via PC..

Jeg har nå: Epiphone Elite Les Paul Custom, DS-1 Pedal og Wah-Wah.. Og en haug med kabler da.

Hva trenger jeg for å ta opp nå? Det billigste for å få ålreit lydkvalitet inn på PC. Har et Audigy2 lydkort.. Vet ikke hvor bra det er til å ta opp med jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører også Audigy 2, og det funker fett nok det lissom, ikke konge akkurat, men helt kurrant. Det har en mik inngang med preamp, så det skulle funker greit nok å smelle alt inn i den, men jeg tror ikke kvaliteten blir noe særlig. Så en mikser eller en preamp hadde gjort seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En guitarport er billigere enn pod, og den låter helt kult. Har hørt den selv. Den koster 1700 tror jeg. En Pod koster 4700 (kanskje 2000 brukt) så man får mer for pengene...hvis du skal bruke den hovedsakelig i studio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får mer for pengene??

En guitarport låter tynnt og ekkelt , en pod xt (som du får for 3000 brukt , lite sannsynlig 2000) låter 10 ganger bedre.. så hvorfor ikke bare raspe deg opp 1300 kroner og få så sinnsykt mye bedre lyder enn det du får ... Takker for meg ..

jeg kjører Delta 66 , og Logic Platinum 5.5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Line 6 greiene er suverene hvis du skal ta opp for "morro skyld", altså at selve gitarlyden ikke nødvendighvis spiller så stor rolle. (poden har fine lyd den, men det ikke "ekte varer")

Hvis du har et bra setup, som låter bra live eller i studio, så skaff deg en god mikk (standaren Shure sm57, eller en annen god mik) og en micpreamp, hvis ikke du bruker et i lydkortet). Dette er fortsatt den best måten å ta opp gitar på.

Selvfølgelig hvis du er på tynt budsjett, eller ikke har fra før av et "allright" oppsett, så er Guitarporten eller en pod VELDIG MYE FOR PENGA!..

..huff, har selv lyst på den guitarporten, men jeg trenger veldig mye småting som også har samme pris lapp som den. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.