Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Schecter Hellraiser C7


Neros

Anbefalte innlegg

Hei der...

Er litt nysgjerrig på 7 strenger og syntes Hellraiseren ser passe grom ut. Leser mye pent om den, men

mange sier den har en "tømmerstokk" av en hals..

Er det noen der ute som har en slik, som kan gi en liten pekepinn på hvor "ille" den er..

Jeg har erfraing med Strat halser, SG, Les Paul og Dean Razorback. Har ikke de lengste fingrene i verden,

men har ingen problem med ovennevte halser...

Takk for litt info rundt dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er ganske tjukk ja, noe som for min del gjør den litt tungspilt på høye bånd. i alle fall i forhold til de to andre supertynne halsene jeg har på de andre sjustrengerne. men da jeg måler bredden er den ikke særlig bredere enn de andre så det er vel tykkelsen som gjør det. Du må jo bare prøve en og se selv, jeg synes min er tjukk men det er den gitaren jeg bruker mest likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er ganske tjukk ja, noe som for min del gjør den litt tungspilt på høye bånd. i alle fall i forhold til de to andre supertynne halsene jeg har på de andre sjustrengerne. men da jeg måler bredden er den ikke særlig bredere enn de andre så det er vel tykkelsen som gjør det. Du må jo bare prøve en og se selv, jeg synes min er tjukk men det er den gitaren jeg bruker mest likevel.

Men hva er definert som tjukk.? :blink: Hva kan den sammelignes med..? Tjukkere enn f.eks LP..? Mye tjukkere..?

Jeg har ingen forhandlere i nærheten som har Schecter inne, så det er ikke så lett å få prøvd dette ut selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal prøve å ta noen bilder med et eller annet referanse, kanskje det hjelper, har du kjennskap til ibanez sjustrengs halser?

Takker for det.. Har aldri hatt en 7 strenger mellom hendene før :unsure:

Men kjenner som sagt svært godt til halsene på Strat, LP, SG og Razorback.. Og det er helt greit for mine puselanker :lol:

Mvh Søren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en 7 strenger er noe helt annet uansett, kommer veldig an på hvor langt nede du henger gitaren og hvor høyt oppe på båndene du spiller. . bilder kommer straks:)

edit, fikk ikke til å laste opp bilder, noe klikka, det blir i morgen, men det er noen millimeter forskjell for å si det sånn:)

Endret av Wylde Thing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

en 7 strenger er noe helt annet uansett, kommer veldig an på hvor langt nede du henger gitaren og hvor høyt oppe på båndene du spiller. . bilder kommer straks:)

edit, fikk ikke til å laste opp bilder, noe klikka, det blir i morgen, men det er noen millimeter forskjell for å si det sånn:)

Du har ikke et skyvelære så du kunne målt tykkelse på halsen over f.eks 5, 12 og 17 bånd, samt bredde på de samme båndene..?

Da ville jeg hatt en rimelig god formening om halsen....

Takk så langt, har en brukt en på gang, men den er for langt unna til å få prøvd så dette er til god hjelp..

Mvh Søren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, Hellraiseren først

bredde 5,46(5), 6,17(12) og 6,50 (17)

Tykkelse 2,22(5), 2,26(12) og 3,33 (17)

på 17. bånd blir dette litt feil for der er halsen begynt å gå sammen med kroppen. den begynner å bli tykkere ca ved 15 bånd.

Som referanse er min KXK V7 ( som har den tynneste halsen jeg noensinne har sett på en 7 strenger)

Bredde 5,39(5), 5,955(12) og 6,26 (17)

Tykkelse 1,92(5), 1,95(12) og 1,95 (17) denne begynne å gå sammen med kroppen ved 19. bånd.

I tillegg har jeg målt på les paul bullseye modellen. den har vel en såkalt 60's profil? eller? for tjukk spør du meg:)

bredde 4,71(5), 5,18(12) og 5,45 (17) her er jo egentli kroppen sammen med halsen allerede ved 16/17. bånd

Tykkelse 2,24(5), 2,38(12) og 5,57 (17) halsen begynner å "tykne" ved 14. bånd.

Så hvordan Doug Aldrich klarer det aner ikke jeg, hehe

Håper dette var til god hjelp:)

Edit: hva skal du betale for gitaren? Jeg betalte 3800 NOK inkl ALT på ebay. (dollaren var 4,7!!!) og det var inkludert en herlig SKB kasse. Vel verdt å lete litt.

Endret av Wylde Thing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, Hellraiseren først

bredde 5,46(5), 6,17(12) og 6,50 (17)

Tykkelse 2,22(5), 2,26(12) og 3,33 (17)

på 17. bånd blir dette litt feil for der er halsen begynt å gå sammen med kroppen. den begynner å bli tykkere ca ved 15 bånd.

Som referanse er min KXK V7 ( som har den tynneste halsen jeg noensinne har sett på en 7 strenger)

Bredde 5,39(5), 5,955(12) og 6,26 (17)

Tykkelse 1,92(5), 1,95(12) og 1,95 (17) denne begynne å gå sammen med kroppen ved 19. bånd.

I tillegg har jeg målt på les paul bullseye modellen. den har vel en såkalt 60's profil? eller? for tjukk spør du meg:)

bredde 4,71(5), 5,18(12) og 5,45 (17) her er jo egentli kroppen sammen med halsen allerede ved 16/17. bånd

Tykkelse 2,24(5), 2,38(12) og 5,57 (17) halsen begynner å "tykne" ved 14. bånd.

Så hvordan Doug Aldrich klarer det aner ikke jeg, hehe

Håper dette var til god hjelp:)

Edit: hva skal du betale for gitaren? Jeg betalte 3800 NOK inkl ALT på ebay. (dollaren var 4,7!!!) og det var inkludert en herlig SKB kasse. Vel verdt å lete litt.

TUSEN TAKK...!!!!

Dette var absolutt til hjelp....

Opp til 12 bånd er den ikke mye tykkere enn min Epi SG-400 Iommi, men stusser over at overgang mellom hals og kropp begynner så tidlig som 17 bånd. På Sg`n begynner dette på 19. Så da skjønner jeg bedre hvorfor folk sier "tømmerstokk",

dvs at "elendigheten" begynner på 17. bånd :lol: Jeg er ikke så kjent i terrenget over 19 bånd til at jeg tør kjøre fort der opp, så dette blir nok greit for min del.. :blush:

Gitaren jeg kikker på ligger på Finn til 7.500,- Fast stolt u/locking tuners.. Skal være 100% strøken, men er kanskje litt dyr. Tror jeg skal kikke meg litt rundt andre plasser også..

Er litt skeptisk til å kjøpe gitar over ebay, men ser ut som om du gjorde et varp der....

Takk igjen for målene..

Mvh Søren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.