Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez Zero Resistance Tremolo


Palle

Anbefalte innlegg

Har en Ibanez S320 med ZR tremolo, og er kjempefornøyd!

Husker nesten ikke sist jeg måtte stemme den gitaren. Om en streng skulle ryke, så hølder den seg stemt likevel.

Og det er ikke noe tull med at den ikke går tilbake i rett posisjon når du slipper den.

Siden den henger på kulelager i stedet for kniv-egger, så tror jeg det blir mindre slitasje også, og dermed mer stabil over tid.

Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en S470. Er enig i det som er skrevet.

Mye positivt, altså, men den er litt annerledes å bruke enn en vanlig knivtremolo. Den er litt "tregere" å betjene, og har litt annerledes motstand. Dessuten kan den ikke fluttre, jeg har i det minste ikke fått det til, men det er mulig min er satt opp for stramt. Vanvittig stabil er den i det minste, selv om det heller ikke er noe problem på en godt justert knivtremolo med skarpe kniver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat av meg har en S470 som jeg har spilt en del på, og må si meg enig i alt Castor sier. Den føles veldig "smooth", og jeg synes den er fin til vibrato og slikt. Veldig stabil, og den skal visstnok holde stemmingen selv om man ryker en streng (har ikke prøvd det selv). Også veldig praktisk at man kan stramme/slakke fjærene med å stille på et hjul som er tilgjengelig utenpå gitaren. Men den føles litt treg, og egner seg ikke til alle former for vibbarmakrobatikk, siden den ikke er like "spretten" som andre "floyd rose"-systemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.