Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Boss BD-2


Tommy

Anbefalte innlegg

Etter det jeg har funnet, skal den visstnok ha ganske lik krets som TS-9 i hvert fall. Har du mulighet i juli? Har spillefri så og si hele juli, så da gjør det ikke noe om jeg er uten de pedalene ei stund.

Skal se om jeg ikke får gravd fram litt informasjon om den pedalen. Var vanskelig å finne tegninger osv på den! Jada, har tid i Juli jeg vet du :) Send meg gjerne en PM på hvilke pedaler det er snakk om, så tar vi det videre der (skjønner det som at det er flere?) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hohoi, det der høyrest bra ut! pell deg i posten! :lol: Kva gitar spelar du på?

Ville du ikke ha switchen, da? :ninja: Tror ikke det går stort fortere om jeg sender den nå, eller på mandagen :)

Klarer ikke fange lyden ordentlig, den er skikkelig "stratete" med singlecoils. Rart det der :lol:

Suhr Pro S3!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville du ikke ha switchen, da? :ninja: Tror ikke det går stort fortere om jeg sender den nå, eller på mandagen :)

Klarer ikke fange lyden ordentlig, den er skikkelig "stratete" med singlecoils. Rart det der :lol:

Suhr Pro S3!

Berre tulla! Som sagt, ta den tid du treng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen er interessert, så selger jeg kliss ny moddet BD-2 i eske for 1000,- inkl frakt. Følger med ferskt 9V batteri også ;)

Skulle noe ryke, fikser jeg selvfølgelig det kostnadsfritt.

Moden innebærer altså LED i valgfri farge (så lenge den er blå), mindre vreng så den også fungerer som clean boost, modifisering av tone-kontrollen, så tonepoten blir litt mer brukbar, Phat-switch for litt ekstra oomph i det nedre registeret, og bytte av diverse motstander/kondensatorer.

DS-1 og SD-1: 700,-

Endret av Tommy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ein boss cs-3 som eg er rimelig fornøgd med, bortsett frå at den støyar mykje dersom sustain blir satt over kl.12. Er dette noko som kan fiksast/utbetrast gjennom ein eller annan form for mod?

Tja, det å bytte ut elektrolytt-kondensatorene i signalveien med film-kondensatorer av ordentlig kvalitet er jo et steg i riktig retning i hvertfall. Vil tro det hjelper på støyen. Er jo andre småting man kan gjøre med denne også, så uansett hvordan man vrir og vrenger på det, skal vi jo klare å få den til å låte bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det å bytte ut elektrolytt-kondensatorene i signalveien med film-kondensatorer av ordentlig kvalitet er jo et steg i riktig retning i hvertfall. Vil tro det hjelper på støyen. Er jo andre småting man kan gjøre med denne også, så uansett hvordan man vrir og vrenger på det, skal vi jo klare å få den til å låte bedre!

Har googla emnet litt, og der finst fleire typar mod-kit`s som tek seg av dette problemet. Så då burde det absolutt la seg gjere. Tek du oppdraget? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har googla emnet litt, og der finst fleire typar mod-kit`s som tek seg av dette problemet. Så då burde det absolutt la seg gjere. Tek du oppdraget? :)

Ordner det for deg jeg veit du! Må sjekke om jeg har de komponentene jeg trenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Då har eg endeleg fått tid til å teste ut BD-2`en, og eg må seie eg er superfornøgd med resultatet. Tommy har forsåvidt beskreve veldig bra det han har gjort: Gain er justert ned ein god del, slik at ein må eit stykke opp før det begynner å vrenge, ergo den funkar supert til clean-boost. Og når vrengen byrjar å melde sin ankomst, er det som Tommy seier lite, men fin vreng. "SRV-land" som han kalla det i ein mail eg fekk :) Han har også justert ned diskanten ein del, slik at den kvasse ekle lyden er borte. Folkens, har de BD-2, la Tommy høvle over den og du har ein ny og feit OD-pedal for 250 flis! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då har eg endeleg fått tid til å teste ut BD-2`en, og eg må seie eg er superfornøgd med resultatet. Tommy har forsåvidt beskreve veldig bra det han har gjort: Gain er justert ned ein god del, slik at ein må eit stykke opp før det begynner å vrenge, ergo den funkar supert til clean-boost. Og når vrengen byrjar å melde sin ankomst, er det som Tommy seier lite, men fin vreng. "SRV-land" som han kalla det i ein mail eg fekk :) Han har også justert ned diskanten ein del, slik at den kvasse ekle lyden er borte. Folkens, har de BD-2, la Tommy høvle over den og du har ein ny og feit OD-pedal for 250 flis! :D

Kjempebra at du ble fornøyd med pedalen! Den er ikke perfekt (hva er vel det?), men en ganske bra forbedring fra originalen. Må si at jeg foretrakk rein-lyden med BD-2 som boost langt over den JVM'en klarer å levere. Uansett hvordan jeg skrudde på ampen, fikk jeg ikke like fet lyd på singlecoilene på Suhren min, som jeg gjorde gjennom bluesdriveren.

EDIT: Så fort skattepengene ruller inn, skal jeg skaffe komponenter til å modde CS-3, Chuck.

Endret av Tommy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra at du ble fornøyd med pedalen! Den er ikke perfekt (hva er vel det?), men en ganske bra forbedring fra originalen. Må si at jeg foretrakk rein-lyden med BD-2 som boost langt over den JVM'en klarer å levere. Uansett hvordan jeg skrudde på ampen, fikk jeg ikke like fet lyd på singlecoilene på Suhren min, som jeg gjorde gjennom bluesdriveren.

EDIT: Så fort skattepengene ruller inn, skal jeg skaffe komponenter til å modde CS-3, Chuck.

Brukte litt tid på å stille inn boksane mine i går, og klarte faktisk å unngå støy i frå cs-3, så eg tru berre vi kansellerar den modden i første omgang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.