Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Boss BD-2


Tommy

Anbefalte innlegg

Chuck sendte meg BD-2'en sin for å få den modda. Nå er jeg jaggu imponert over denne pedalen! Dette låter FETT!

I tillegg har den fått blå LED selvfølgelig... Eneste som mangler er å få borret hull til phat-mod switchen.

Pedalen fungerer helt sinnsykt bra som en clean-boost, og med riktig innstillinger er det nesten rett på SRV-lyd med en gang. Hvis det er noen der ute med en BD-2 som ikke er moddet, for guds skyld... Mod den!

Endret av Tommy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Basic Boss-mod gjør jeg for 250 kr inkl frakt tilbake, forresten :) Det som gjøres er å bytte ut en neve motstander, kondensatorer, og dioder. Skal bytte noen motstander i BD-2'en til Chuck for å få ned gain-nivået litt. Denne pedalen er sinnsyk som clean-boost!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jaggu vurderes. Kjøpte en Marshall Bluesbreaker nylig, men er ikke så fornøyd. Må dra gain til nesten halvveis før det låter ålreit, og da er det plutselig mer Thin Lizzy enn bluesvreng :P Så kanskje jeg ordner meg en BD-2 og får deg til å modde den. :D

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jaggu vurderes. Kjøpte en Marshall Bluesbreaker nylig, men er ikke så fornøyd. Må dra gain til nesten halvveis før det låter ålreit, og da er det plutselig mer Thin Lizzy enn bluesvreng :P Så kanskje jeg ordner meg en BD-2 og får deg til å modde den. :D

Har ikke prøvd Bluesbreaker, men ble imponert over BD-2. Veldig fin vreng, med lite vreng. Synes den låter supert på hals/mid posisjon! Vet ikke hvordan den er sammenlignet med Tubescreamer, hadde vært morsomt å prøvd side ved side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd Bluesbreaker, men ble imponert over BD-2. Veldig fin vreng, med lite vreng. Synes den låter supert på hals/mid posisjon! Vet ikke hvordan den er sammenlignet med Tubescreamer, hadde vært morsomt å prøvd side ved side.

Meinar på eg leste her på forumet ein gong at bd-2 og TS er ein killer kombinasjon, med bd-2 som boost...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd Bluesbreaker, men ble imponert over BD-2. Veldig fin vreng, med lite vreng. Synes den låter supert på hals/mid posisjon! Vet ikke hvordan den er sammenlignet med Tubescreamer, hadde vært morsomt å prøvd side ved side.

Det er akkurat det jeg er ute etter, en pedal som låter bra selv med gain på 0. Det gjør ikke Marshall sine pedaler :/ Denne er vel ganske forskjellig fra Tubescreamer, som er veldig transparent og har endel cleansignal i lyden. BD-2 er jo mye mer ampvreng-ish :)

Meinar på eg leste her på forumet ein gong at bd-2 og TS er ein killer kombinasjon, med bd-2 som boost...?

Ville vel heller gjort det omvendt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har redusert gainmengden, og dratt ned diskanten på tone-kontrollen litt, den var unødvendig skarp... Nå låter det jaggu fett! Trenger fortsatt ikke all vrengen denne boksen har, men nå har den så å si ren lyd på miste gainnivå, mot hvordan den var før. Synes at den låt veldig skranglete og tynt når jeg fikk den.

Audun: Har ikke vært borti denne pedalen før, men går jo an å ta en kikk! Skal nok vel være mulig å få feta den litt opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har redusert gainmengden, og dratt ned diskanten på tone-kontrollen litt, den var unødvendig skarp... Nå låter det jaggu fett! Trenger fortsatt ikke all vrengen denne boksen har, men nå har den så å si ren lyd på miste gainnivå, mot hvordan den var før. Synes at den låt veldig skranglete og tynt når jeg fikk den.

Audun: Har ikke vært borti denne pedalen før, men går jo an å ta en kikk! Skal nok vel være mulig å få feta den litt opp :)

Etter det jeg har funnet, skal den visstnok ha ganske lik krets som TS-9 i hvert fall. Har du mulighet i juli? Har spillefri så og si hele juli, så da gjør det ikke noe om jeg er uten de pedalene ei stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.