Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Problemer med floyd system.


Icetears

Anbefalte innlegg

Hei!

Som jeg kanskje fortalte når jeg var innom her sist, så kjøpte jeg meg en ny gitar i desember. En iBanez riktig nok, og som duger til mitt bruk - enda hvertfall :)

Denne har ett floydsystem.

Jeg prøvde å stemme den ned i helga og .. det gikk ikke så bra, strengene begynte å ta ned i 1 og 3 bånd, men dette fikk jeg fikset selv.

Det virkelig problemet er at den blir virkelig fort ustemt - nå den stemmes ikke ned, men utrolig nok etter min mening, oppover.

Jeg har strammet alle skruer jeg har trodd det har vært noe feil med, samt byttet alle strenger, men den blir fremdeles ganske uklar i klangen etter ett par strøk over strengene.

Sist den var inne på service måtte jeg ut med 2000, noe som er nokså dyrt for en student, så er det noen tips med hva jeg kan gjøre selv?

Jeg har 3 gitarer med Floyd Rose, og har ingen problemer med disse. Det som er svært viktig, er at den står helt plan, ikke bikker forover. Jeg bruker i tillegg litt vaselin på stolpene og egget, dette gjør at den glir bedre, mindre slitasje også. Det er svært viktig at hvis stolen skal skrues opp eller ned, så må strengene slakket helt opp

, eller så ødelegges egget på stolen ganske fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.