Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Som et lyn fra klar himmel........JEM........


Mr.CobainFan

Anbefalte innlegg

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Joda, fine gitarer, men er de å få testet i Norge? ;)

hehehe ikke akkurat den ....før jeg får da ..... er nemlig bare laget 25 stk. og såvidt jeg vet er jeg den eneste i Europa som får en sånn :D

men ...... Luthman har jo blitt importør for Dean !

Regner med de fleste her har Luthman katalogen ?

Blir nok ikke lenge før en del av de akustiske gitarene blir å finne i sjappene ..... samt Dean Hardtail Select og Dean Hardtail Standard.

Korea Hardtail'ene er ferdig produsert og klare til utsending om 1 eller 2 måneder ....regner jeg med !! :)

Så den som venter ....etc. etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vitsen i å kjøpe en JEM når du må bruke en halv liter med sparkel for å i det hele tatt få den til å ligne på en gitar, og ikke en rar og ikke minst upraktisk koffert? Det skal ikke være nødvendig å måtte fikse på nye gitarer... Stor produksjonsfeil. Håper snart produsenten finner den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare les dette. Kan forstå at mange som henger igjen i femtitallet kan tro det hullet ikke skal være der. Men det er faktisk en overveid avgjørelse de har tatt, og hullet er en del av gitarens design. (I likhet med andre deler av gitaren som er kuttet bort for å bedre tilgangen til den øverste delen av halsen.) Du vet at håndtaket er plassert utfra gitarens generelle konstruksjon og er plassert der for å hindre eliminasjon av vibrasjoner som skjer når to like frekvenser møtes?

Altså for å gi gitaren bedre sustain og mer tone.

Resultatet blir et håndtak, noen synes det ser teit ut, andre synes det er greit at noen beveger seg bort fra gamle tanker.

Er faktisk slik at veldig få kjører rundt i T-Ford i disse dager.

Teoretisk sett kan du oppnå samme resultat ved å legge inn et fullstendig dødt materialet i kroppen på samme området, men det ville vært en mye dyrere prosess.

Undersøkelser viser at det er så stor forskjell på gitarer med håndtak og de uten at flere tenker på å gjøre noe liknende. Problemet er bare patenter som er tatt på designet, og selve det å fjerne frekvensene. Så det vil nok ta noen år før du får se det på andre gitarer enn Jem.

Likevel er det slik at noen bruker liknende teknologi, altså legger forholdene tilrette for best mulig sustain i gitarkroppen. Noen prøver å utvide utfresingene bak mot problemområdet. Ser du i "fjærkammeret" til en Brian Moore Customshop vil du se at noen har et kammer som er mye dypere enn nødvendig. Dette kan ikke ses utenfra da platen bak er like stor, men kammeret er utvidet inni gitaren.

Lover mer andre ord meget bra for gitarer i fremtiden. Så kanskje du ikke skal ha så mye høy i hatten. Kanskje blir til og med Fender levert med håndtak en dag!

Edit. Gjøre teksten litt enklere å forstå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra avatar, det skal du ha! :D

hehe.. mange takk! Har lett litt nå og prøvd mye forskjellig. Men jeg er kommet til at det må bli dette jeg skal bruke ;) Men en annen ting... Hvordan kan man skrive f eks "guitar-rocker" i stedet for der det står viderekommen? Må en ha så så mange innlegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.