Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Som et lyn fra klar himmel........JEM........


Mr.CobainFan

Anbefalte innlegg

Igår satt jeg på rommet mitt og så på G3 konserten, som jeg har sett så altfor mange ganger før.... Så på Stevie Vai's del, og det skjedde. Som et lyn fra klar himmel, innså jeg at JEM'en var så utrolig fager og gjennomført. Dens utrolige trekk speilet seg i mine våte lengtende øyne. Jeg kom til å tenke "Hva må jeg selge for å få en slik?"

Det jeg lurte på var hvor mye dere her på forumet betalte for deres JEM? Jeg skulle også spørre hva slags forskjellige typer som fantes av gitaren. Hva slags pick up osv.

Det merkelige var at jeg aldri har brydd meg om Ibanez gitarer, og spesielt ikke JEMen. Tvertimot! Men nå har jeg altså fått sansen for den.

Hvilke typer burde jeg se på? Hvilken synes dere har "best" lyd? Hva koster den flunkende ny? Hva går den for brukt?

Som dere kanskje skjønner så har jeg ingen peiling på JEMen, men jeg SKAL ha en slik. Jeg har lenge hatt lyst på en gitar med Floyd Rose og 24 bånd.

Jeg har aldri i mitt liv rørt en JEM, så derfor lurte jeg på om dere kan beskrive halsen med ord (om det går ann). Er den som en tidlig Les Paul eller mer som en strat? Jeg skal selvfølgelig prøve en, men har ikke muligheten før om en uke. derfor graver jeg slik....

Sorry for eventuelle skriveleifer.....er ganske trøtt...ZZzzzZZZzzzzZz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De fleste Jem gitarene er stort sett identiske, det som skiller dem fra hverandre er mikrofoner, hals og treverk. Andre kosmetiske forskjeller, men det er ikke så viktig.

Mikrofoner:

- PAF Pro mikker var standard på den første Jem i '87. Modeller som kom med disse var: LNG (Loch Ness Green), SK (Shocking Pink), DY (Desert sun Yellow), RB (Root Beer), PBK (Black), GMC (Green Multi Color), PMC (Purple Multi Color), FP (Floral Pattern), BFP (Blue Floral Pattern), VBK (Black), VSK (Shocking Pink) og VDY (Desert sun Yellow).

For de med P eller V først i benevningen gjelder følgende, men kun når den originale i den fargen har andre innlegg! ;)

P = pyramide innlegg.

V = vine innlegg.

- Evolution mikker ble lansert i '93 med VHW, andre modeller med samme mikker er BSB (Burnt Stained Blue), 10th (10th Vai anniversary), 90th (90th Hoshino Gakki anniversary) og VSBL (Sparkle Blue).

- Breed ble lansert i '99 med DBK (Black), finnes også på DNA (DNA = med Steve's blod i finish).

Halser:

Jem har i utgangspunktet en egen profil på halsene, disse er mer og mer å finne på RG modeller. Men innad i Jem familien finnes det fire forskjellige halser:

- Den tynneste finnes på PBK, VSK og VDY. Disse halsene er som på en RG550 fra i dag.

- Litt tykkere har DBK og DNA.

- Gamle Jem fra 80-tallet har en litt mer D formet hals, bredere skuldre, men ellers like dimensjoner som vanlig Jem.

- De andre har vanlige Jem halser.

Jeg kjøpte min RB for 2.500,- brukt. Det er en '88 modell. Prisene varierer veldig etter type og hvem som selger.

Sjekk ut Jemsite, så finner du ut litt mer om hvordan de faktisk ser ut. Kanskje noen passer deg litt bedre enn andre? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte min RB for 2.500,- brukt. Det er en '88 modell. Prisene varierer veldig etter type og hvem som selger.  

JEM til 2500,- og Peavey 5150 til 3500,-...skjønner ikke åssen du klarer det jeg :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke helt om jeg liker tilstrømmen av folk som kjøper jem for tida. Så jeg foreslår en lov som sier at alle som har lyst på en må sende et lyd-klipp på minst 2 minutter for å vise verdighets nivået . til meg ...

Nlisefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten vet jeg selv hvor skuffa jeg blir om jeg ser en kar med JEM som ikke fortjener å ha den :P .. hehe .. Sånnt duger ikke .. Man har lissom krav på seg å levere gitar-sakene når man står med en jem rundt halsen , det er noe man bør tenke på syntes jeg. Signatur modeller tar med seg en del tanker , syntes jeg.. men nå er jeg jævli "streng" (hehe) på gitarer ..

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh jeah .. det kan leveres :P .. forresten , har jeg fortalt at når jeg kjøpte wolfgangen så visste jeg ikke det var en EVH signatur? ble grise aggressiv når jeg fant ut det når jeg kom hjem og så i booklet greia , og med evh signatur og pakka .. jeg er jo IKKE evh fan :P hehe .. Men , ja ... jeg kan sikkert øve på å falle ned trappa og lande på beina jeg :P .. legger ut video om en ukes tid :P ok? hehehe

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.