Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen Prøvd Dean Gitar?


yelf1

Anbefalte innlegg

Er nybegynner,lite cash,finner ikke en dritt om Dean,bør jeg begynne å ta hintet??

Veit det er utallige spmål om hvilken gitar og anskaffe,har lest gjennom alt,men ingen nevner Dean.

Grunnen til desperasjonen,er mitt lave cash- og mitt historisk dårlige spillenivå,og at jeg på Finn.no ser

kun gitarpakker med sånn Behringer,som jeg aldri har hørt om -og en Dean til 1200,- med forsterker

som jeg da har...hørt om... sorry ^_^^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Du må nok vente lenger for å få svar :P

Men jeg kan likevel si noe om de Dean-gitarene jeg har prøvd.

Prøvde en ML Knight og Razorback Explotion. Sistnevnte koster 2x mer. Men jeg syns altså at begge var sinnsykt digg å spille på og låt svinbra til metal og rock. Forskjellige gitarer, da ML hadde EMG og RB Bill Lawrence. Halsen på RB var mye bedre mer med sustain, Men fortsatt, gode gitarer for pengene.

Overdrevet mye grafikk på Razorback da, men selve gitaren føles og låter kanon.

Skikkelig lettspilt og tight.

Når det gjelder gitar til 1200kr, så er det veldig lite å si enn at de fleste gitarer i den prisklassen låter ganske likt - møkk. :P

Til såå billig penge se etter Morgan og Ibanez, viss du er heldig så finner du noe som funker.

Forsterker: billig, brukt Cube

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si meg enig med Troll ang 1200,- og kvalitet...MEN!!! Ibanez kan ha noen svært lettspillte gitarer som er så billige. Og det er jo en motivasjonsfaktor frem til fingrene tåler litt annen behandling :) Sjekk de ut..

Se etter brukte gitarer fremfor nye.... En 3000 kroners gitar til 1500,- er nok mye bedre enn en 1500 kroners ny gitar..

Ellers: Brukt Cube ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring Dean begrenser seg til en ML 79, Razorback og Vendetta 4F. Alle disse 3 har vist seg å være meget gode instrumenter, og lang bedre enn hva prislappen skulle tilsi. Spesielt er Vendetta 4 en jeg ville anbefalt sterkt, min gamle ser jeg er til salgs her inne for en meget fin pris. Denne er påmontert Bill Lawrence mic`er, og til den prisen den er satt til nå vil jeg si er et RØVERKJØP... Dean har gitarer som skiller seg ut visuelt, på god og vondt, men at de lager meget bra utstyr er det liten tvil om..

Vil også si meg enig i at en billig gitar vil være noe ræl, uansett merke.. Har du et lavt budsjett, så kjøp brukt..

En gitar til 1500,- ny, vil kunne ta fra deg motivasjonen til å spille, rett og slett fordi den kan være fæl å spille på..

Lykkke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg semihijacker denne litt, da dette også handler om kvalitet på halvbillig Dean

Jeg driver å titter litt på denne

Dean Anniversary V

eller vurderer om jeg skal gå for en Schecter Hellraiser V1 Black Cherry.

noen som har prødv denne Dean gitaren?

Det dreier seg kun om gitar til metall, har gitar til annet.

Dersom pris er omtrent den samme på begge to vill jeg valgt Schecter.. Og jeg er hellfrelst Dean mann :rolleyes:

Syntes denne Hellraiser V1 er utrolig pen, og den har bra mic`er. Dean sin jubileums modell er også veldig fin, men som sagt

her vill jeg valgt Schecter...

Ligger en Dean på Finn, prøv å prut denne ned i pris: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17110411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom pris er omtrent den samme på begge to vill jeg valgt Schecter.. Og jeg er hellfrelst Dean mann :rolleyes:

Syntes denne Hellraiser V1 er utrolig pen, og den har bra mic`er. Dean sin jubileums modell er også veldig fin, men som sagt

her vill jeg valgt Schecter...

Ligger en Dean på Finn, prøv å prut denne ned i pris: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17110411

Jeg syns også schecteren er utrolig fin, men tror den koster 4 eller 5k mer.

Jeg er interesert i Flying V formen;) :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I så fall sier jeg løp å kjøp på Dean V gitaren..

MEN, skal du ha en som er veldig god å sitte å spille med så kikk litt på ML 79, FBD eller Razorback modellene.

Du får en V, men også et rett horn som gjør at den sitter som støpt om du skal holde den i klassisk stil, eller så sitter den

dønn stabil om du har den over høyre lår.. Gitarformer er som skapt for sittende spillestil, og ser badass nok ut til

å rocke hardt stående :-) Veldig fine halser på disse Dean gitarene med 22 bånd..

Endret av Neros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I så fall sier jeg løp å kjøp på Dean V gitaren..

MEN, skal du ha en som er veldig god å sitte å spille med så kikk litt på ML 79, FBD eller Razorback modellene.

Du får en V, men også et rett horn som gjør at den sitter som støpt om du skal holde den i klassisk stil, eller så sitter den

dønn stabil om du har den over høyre lår.. Gitarformer er som skapt for sittende spillestil, og ser badass nok ut til

å rocke hardt stående :-) Veldig fine halser på disse Dean gitarene med 22 bånd..

det blir primært for stående spilling. Har en patrick eggle hjemme jeg bruker mye om jeg sitter og trener teknikk eller spiller noe annet enn metall(selv om den låter knall til det også). Har også en Washburn lightning dime liggende hjemme, så en gitar til med samme kropsform er ikke så aktuellt tbh.

hmm... får gå å tygge på dette et par dager tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.