Web Analytics
Jump to content

Ehh, duger dette?

Orsus
 Share

Recommended Posts

Kom nylig i anskaffelse av Marshall 5210, gudene veit hvor gammal, reverb knappen er, vel, borte og den er litt skrubba opp. Betalte 1000,- for den da... :|

Er dette noe som kan brukes av en nybegynner, eller er jeg på utkikk etter ny igjen? :?

Ettersom det er trans-amp fra Marshall, er det, ifølge min mening ikke noe å ha på. Men det kan hende du liker den, hvis du gjør det tar du var på den. Uansett, hvis du ikke liker den, kan du tjene på å pusse den opp igjen, knapper og nye skinn koster nøyaktig fire øre, og du får fort igjen en del spenn for det. Men som nybegynner amp tror jeg absolutt den funker.

er ikke så kravstor jeg, fant ut at jeg kan bruke en mono jack plug istedenfor pedal til å bytte mellom kanalene :s Sikkert ikke så veldig bra for forsterkern da :

Regner med å kjøpe en bedre når jeg blir bedre selv, selv om det går sakte....

Dette er jo en amp som ble laget i Jcm 800-perioden. Den er ikke så gærn, helt kurant cleanlyd. Med et høyttalerbytte og en grei vrengboks, kan den låte helt fin :)

Har aldri vært borti den ampen.

- Vet ikke helt om gamle marshall transistor amper er det beste som fins, men hvis du liker den, og det holder for deg, da er det jo bra!

Michael Doyle's Marshall History Book :

5210

Power W RMS : 50

Application : Lead (!)

Type : Combo

Speaker : 1x12"

Year : 1981-91

Features : Channel switchin, reverb, and master volume

Her er det interesante:

"Solid state version of 4210"

Altså.. 4210n er combo verjonen av 2205, dvs JCM 800 Split channel, en veldig god 800, mange synes kanskje den beste.

Men hva så marshall i å lage en direkte transistor verjon av en av dems da beste rør amper?

Forresten. Om den duger?

- Det er 100% opp til deg selv. Trenger du bedre? Synes du det låter bra? Helt uutholdelig lyd? Synes du at du spiller så mye at du kunne rettferdigjøre dyrere kjøp? Kommer du til å spille mye(mer) fremover?

Har du råd til dyrere? Har du lyst til å bruke mer penger?

Har aldri vært borti den ampen.

-

Men hva så marshall i å lage en direkte transistor verjon av en av dems da beste rør amper?

På den tiden var det litt usikkert med rør, og produksjonen av disse. Mange fabrikanter så transistoramper som fremtiden, pga lettere vedlikehold og mulig mangelfull supply av nye rør. Det var rimelig mange shreddere på den tiden som spilte på ADA mp-1 og transistor-poweramps.

Kvaliteten på de rørene som var mulige å få tak i, var visst også så som så.

• 3 weeks later...