Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall MG?


Anbefalte innlegg

Jeg er "in between amps" - altså jeg har ikke egen amp for tiden. I den annledning måtte jeg låne en Marshall MG topp fra bassisten (han spiller gitar også) for øving. Jeg ble faktisk overaskett over lyden. For chugga-chugga metal var den slett ikke verst. Bassisten ble faktisk også overasket siden den låter mye feitere ut på mitt 4x12 en på MG kassa (også 4x12).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er "in between amps" - altså jeg har ikke egen amp for tiden. I den annledning måtte jeg låne en Marshall MG topp fra bassisten (han spiller gitar også) for øving. Jeg ble faktisk overaskett over lyden. For chugga-chugga metal var den slett ikke verst. Bassisten ble faktisk også overasket siden den låter mye feitere ut på mitt 4x12 en på MG kassa (også 4x12).

Det har jeg faktisk hørt fra andre også, at MG-toppene låter mye bedre med skikkelige kabinetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min MG15 har fått et nytt element etter at det ble sprengt...

:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Nå syns jeg atden låter ganske greit til metal ja. Jeg vet om ihvertfall EN bra ting med MG da. Det er det at den spiser takler pedaler sinnsykt bra.

Mye bedre enn de fleste amper jeg har prøvd. Jeg brukte min med diverse forskjellige distortion før, og det låt mye bedre enn den som vrengen som er stock i forsterkeren. Nå er det jo veldig mange gitarister so har fobi mot vrengpedaler da. Men viss man har en MG fra før, så anbefaler jeg ihvertfall å kjøpe en distortionpedal til den. Det vekker liv i forsterkeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er "in between amps" - altså jeg har ikke egen amp for tiden. I den annledning måtte jeg låne en Marshall MG topp fra bassisten (han spiller gitar også) for øving. Jeg ble faktisk overaskett over lyden. For chugga-chugga metal var den slett ikke verst. Bassisten ble faktisk også overasket siden den låter mye feitere ut på mitt 4x12 en på MG kassa (også 4x12).

Husk at MG-kabbene også er veldig billige. Billig + billig = veldig billig. Billig + ok = en del bedre.... Har selv prøvd MG-ampene mange ganger da kulturskolen i distriktet har de, og de har, for all del funka greit nok, men ikke noe jeg vill kjøpt selv. (som øvingsamp hjemme, kanskje...)

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4x12 MG-kabinetter er MYE mindre enn det som er standard størrelse.

Akkurat plass til elementene. Det gir jo mindre bassrespons så vidt jeg vet og jeg vil tro at det påvirker lyden en del.

I tillegg er vel MG- kab'ene laget i et annet materiale, og med andre elementer? (husker ikke helt i farten...). Størrelse har nødvendigvis ikke noe å si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt noe som helst problem med lyden på mg'en min.

Skjønner ikke at det er så mange som synes den er så jævlig, ja selvfølgelig finnes det bedre. Men angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte Mg-en min nei. ^_^

Men ja, jeg bruker riktig nok ett annet kabinett enn det som fulgte med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.