Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall MG?


Anbefalte innlegg

Jeg trenger ny oevningsforsterker, da jeg er vanvittig lei av Roland Micro Cube'en min, og trenger noe nytt, litt mer kraftfullt. :blink:

(Jeg syns Micro Cube lyder komplett "datamaskin", og lyden er for tynn). Da jeg akkurat har kjoept ny brukt Jackson SL2H, har jeg ikke mer enn 2000-3000 kr paa haanden, og lurer litt paa denne Marshall MG50FX forsterkeren. Jeg har notert meg at mange er litt skeptiske mot denne ampen, men jeg trenger altsaa noe nytt akkurat NAA, og har ikke tid til aa spare penger til verdens beste Marshall stack.

Saa da er altsaa spoersmaalet om noen av dere har noen erfaringer med Marshall MG-serie?

Marshall info om MG50fx

Google Product Search

Og ja, jeg har dessverre ikke hatt noen anledning til aa proeve den selv. Er dette Marshall-kvalitet, og er lyden raa?

Haaper paa hjelp, og kanskje tips om andre, bedre modeller, om dere maatte mene det? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd MGen, så jeg skal ikke si noe om den.

Jeg ville heller kjøpe brukt.

Jeg kjøpte en brukt Marshall Dsl 401 til 3k.

Hvis du leter litt på finn osv, så er jeg sikker på at du finner en du og.

Ja, jeg maa inroemme at DSL 401 ser en god del bedre ut. (Den er visst ogsaa valve-state!)

Dessverre ute av produksjon, og begynner aa bli litt vanskelig aa finne brukt... Er en paa Ebay til $550, men det er jo litt over det som eg hadde tenkt aa betale. Mulig jeg kan faa det til, da, om denne forsterkeren virkelig er verdt pengene.

Takk for svar, Guns'n'Roses!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en røramp. Ikke Marshall MG. Den duger ikke til noenting. Kjenner en som hadde et MG100 stack og jeg overdøvet og slo igjennom hele lyden hans med en 15 watts rørcombo. Til 3000 får du jo masse fint brukt. Peavey valveking for eksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg maa inroemme at DSL 401 ser en god del bedre ut. (Den er visst ogsaa valve-state!)

Dessverre ute av produksjon, og begynner aa bli litt vanskelig aa finne brukt... Er en paa Ebay til $550, men det er jo litt over det som eg hadde tenkt aa betale. Mulig jeg kan faa det til, da, om denne forsterkeren virkelig er verdt pengene.

Takk for svar, Guns'n'Roses!

Værsegod ;)

Forresten, du burde se etter rørforsterker.

Og kjøp i Norge, sinnsykt vanskelig og ordne opp hvis det skulle være noe galt med den.

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17672676

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17672676

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17518742

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17353488

Jeg la inn et kjapt søk på finn, mange treff. Tokk de mest relevante. Det lå noen Dsl 401er der, men de var litt dyre.

Se på finn avogtil, plutselig finner du det du leter etter.

Så ikke inlegget til orsvend, men en Peavey Valveking er ikke dumt. Det finnes en del på finn til 3000.

Endret av Guns N' Roses
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velvestate er jo ikke så my eå skryte over heller da.

Jeg ville kjøpt en Peavey Valveking via bruktmarkedet.

Peavey Valveking og DSL = RØRforsterkere. Det som er tingen ;)

Mens Marshall Valvestate er bare en etterligning etter rør.

Jeg tror ikke du får en bedre amp enn en brukt Peavey Valveking for de pengene der altså :)

Av solidstate/transistor så er det Randall som er tingen til rock og metal. Mye bedre enn MG.

Se i Kjøp Og Salg her på forumet. Syns jeg så en Randall combo enten her eller på Finn.no til ganske grei peng. Ikke vær redd for å prute litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes solid state amper som også funker bra. Jeg har en Orange Crush 30r som funker fint til øvingsbruk, men ikke en amp jeg ville brukt live.

De beste solid state ampene, er sågar bedre enn de dårligste rør-ampene, bare så det også er nevnt. (Har en Marshall Lead 100 solid state-topp som slår mange rør-forsterkere jeg har prøvd langt ned i støvlene.)

I den prisklassen du snakker om, Blackvarg, finnes det mye å finne brukt. Såvel gode solid state amper som hybrid og fullrørs-amper, men det er ikke lett å orientere seg i jungelen av forskjellige amper som finnes.

MG-serien til Marshall ville jeg, som de fleste andre her inne, styrt unna, og heller gått for nevnte DSL 401.

Peavey Valveking har jeg ikke prøvd selv, men den får generelt mye skryt av forumittene her.

Du bør, i den grad det er mulig, teste en aktuell amp før kjøp, slik at du vet hva du får. Mange fornuftige folk her på forumet som gir gode tips og råd, men alle har forskjellige preferanser, så man bør ikke stole blindt på det. Bruk rådene du har fått og får som en slags guide for hva du bør teste ut først, men til syvende og sist er det DU som skal sitte med en amp DU er fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at Valvestate ikke er skikkelige røramper selv om de har «valve» i navnet sitt :) De har et rør i preampen, og that's it. Hjelper lite. Valveking, derimot, er en fullblods røramp.

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom det ikke en ny Vox-topp som virka ganske fet nå? Eller drømte jeg det? :P

Kommet en ny 15 watts topp i prisklasse med Orange tiny terror som heter Nighttrain ihvertfall. Har fått inntrykk av at de fleste syntes Tiny Terroren er hakket bedre, men Vox'en får absolutt ikke dårlige kritikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at Valvestate ikke er skikkelige røramper selv om de har «valve» i navnet sitt :) De har et rør i preampen, og that's it. Hjelper lite. Valveking, derimot, er en fullblods røramp.

Ja, det der visste jeg virkelig ikke. (Skikkelig bra at dere fikk opplyst meg om det!)

Men DSL serien til Marshall er fullblods rørforsterker, da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.