Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny wahwah


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe en ny wahwah pedal, men er ikke helt sikker.

Den mest vanlige er jo Dunlo Crybaby, men den har nesten alle, så jeg tenkte at jeg skulle gå for noe annet.

En brukt Fulltone kunne vrt av interesse, men de er litt dyre. Jeg har prøvd å finne noen brukt, men jeg finner ingen.

Jeg tenkte at jeg skulle bruke maks 1500kr.

Brukt er helt aktuelt.

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om det er lyden jeg ser etter.

Kanskje du burde spesifisere hvordan lyd du er ute etter isåfall?

Selv lurer jeg på å kjøpe meg en ibanez wd7. Den har justeringsmuligheter samt at den kan aktiveres med å sette foten på den, noe som jeg synes er kjekt. Forholdsvis grei pris også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ute etter en som passer bra til vreng og som har muligheter for å justere lyden.

Jeg har ikke så mye erfaring med wahwah pedaler, så jeg spør dere.

Ellers, har jeg tenkt på å kjøpe et multiefektbrett, med innebygd wahwah.

Er det noe å gå for?

Jeg har sett noen reviews av Ibanes WD, den virker veldig lett og praktisk å bruke, og på lyden virker helt grei

Endret av Guns N' Roses
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv lurer jeg på å kjøpe meg en ibanez wd7. Den har justeringsmuligheter samt at den kan aktiveres med å sette foten på den, noe som jeg synes er kjekt. Forholdsvis grei pris også!

Hej, testa den noga först. Jag hade en WD7. Problemet var att när man lyfte foten så hördes det väldigt tydligt när wah wah:n "stängdes av",. Det blev liksom ett litet hack i ljudet. Köp en Crybaby 95Q istället, den funkar mycket bättre om du vill slippa att trycka on/off på wah wah:n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å kuppe tråden her altså, men jeg er også på utkikk etter en wah wah, men som har god vandring på frekvensområdet. Altså... Når jeg begynner å trykke pedalen ned så ønsker jeg at den skal begynne med å justere lyden omtrent umiddelbart, og vare til jeg har pedalen i bunn (nesten da. Må jo ha litt slingring i start og avsluttning). Det jeg har merket på de fleste stanard Wah wahene er at de har en EQ kurve som ser ut som en skarp spiss. Midt i føringen av pedalen så kommer det som gjør wah wah lyden, men vandringen på denne er så kort før det er "over".. Jeg ønsker at kurven fordeler seg mer utover føringen av pedalen..

Skjønner?

Kan noen komme tips til det?

Den skal også brukes med dist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zakk Wylden er jo en vanlig wah, bare at den funker MYE bedre enn GCB-95 til vreng. ;)

Hadde den selv en stund og den funker som F***!

I tillegg til å funke bedre på vreng har den mye større sweep enn på den orginale crybabyen, dog er det ingen justeringsmuligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.