Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

problemer med tapping


ibanez

Anbefalte innlegg

Er det noen steder på halsen det blir høyere lyd? Prøv å tap ved femte bånd, sjuende bånd, tolvte bånd, femtende bånd, syttende bånd, nittende bånd. Noen forskjell? Prøv også på alle strengene, hvor blir det mest lyd? Blir det like høyt/lavt overalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiv alt av vreng og forsterker ut av vinduet når du skal øve tapping. Plugg ut, sett deg i et stille rom, og tap for harde livet til hver note blir like kraftig i volum som når du spiller vanlig. Enda bedre: Øv på akustisk gitar. Når fingrene har sluttet å blø skal du se at du har blitt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda.. Det blir grei lyd når jeg har vrengen på max.. men det er jo bare tull... spiller mye Ac/Dc, Backstreet Girls, Gunsn'f'nRoses og lignende råkenråll, da blir det bare teit med så mye vreng.... skal prøve "tapp til du blør på fingrene" greiene til integrum... Må bare på en ukes militærøvelse først.. da bli det litt teit å ta med gitaren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg for myk finger?

Nope, det med myke/harde fingertupper er bare tull. Etter min mening så skal man klare å tappe like bra med alle fingrene, enten de er myke eller harde.

Alt som skal til er god teknikk, og god rytme. Rytme er veldig viktig hvis du vil tappe skikkelig bra, og så må du være presis. Jeg klarer å tappe like klart og effektivt med ringfingeren, og den bruker jeg så og si aldri når jeg spiller ellers. Helt myk fingertupp, men like god lyd som når jeg bruker langfingeren til å tappe med. Vet ikke om dette fungerer for alle, men det er iallfall min opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det å øve uten ampen når du øver teknikk (og kanskje også tone-"øving") er faktisk veldig bra. Mange har en tendens til å dytte vrengen , klangen og delayen på topp når de sitter med metronomen , og det er en ting : vreng gjemmer MANGE ting . hehe . så det er et godt tips .. ha det helt stille rundt deg , sitt uten amp og bare spill ... da vil du merke den store forskjellen , om du øver riktig..

gode tips..

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er bra å øve mye uten forsterker eller med "clean" lyd, særlig når det kommer til tapping og legato, men øv med distortion en gang i blant óg. Korrekt dempeteknikk er veldig viktig, særlig med alternate picking, og hvis du blir for vant til å spille uten vreng eller uten forsterker, kan du få deg en ubehagelig overraskelse neste gang du skal opptre live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.