Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Billig Gibson Les Paul


Jonathan H.

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en Gibson Les Paul og har et budsjett på max 15 000kr. Gitaren kan både være brukt og ny det er det samme. Noen som vet om hvor jeg kan få tak i en sånn? Noen som vet hvordan det er å bestille gjennom ebay fra Amerika? Noen som vet hvordan det er å bestille fra Amerika utenom ebay?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du 15000 og bruke, og er villig til å bestille fra USA eller andre land utenfor grensa, så er det custom som gjelder! Finn deg en fin brukt en så kommer du aldri til å angre. Du får custom til rundt den prisen i Norge også, men kvalitet varierer. Finn.no har en til 12000 nå, men folk er skeptiske til produksjon av gitarene på den tida(dette er en 1980 modell). Hadde uten kvil gått for en custom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst du kjøper frå ebay, så tror eg kanskje det skal ver muleg å finne ein Les Paul frå Historic serien til ca. 2000$ (+-). Dette vil jo ver det ultimate visst du er på jakt etter gammel vintagelyd.

Sjå her:

http://cgi.ebay.com/Gibson-Les-Paul-58-VOS...%3A1%7C294%3A50

EDIT: Såg nå at selgeren for den gitaren bare ville sende den til folk frå USA, men det er heilt sikkert mogeleg å finne ein bra ein til ein bra pris, visst det er du vil ha.

Endret av Toften
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke hvorfor du er interessert i en "billig Gibson Les Paul",

mye smartere å se etter en bra Gibson Les Paul.

Budsjettet ditt skulle rekke til en veldig bra Les Paul, hvis du bruker litt tid

til å finne ut hva du vil ha.

Se etter brukte gitarer her hjemme, lite å hente på å kjøpe utenlands.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo evt forsøke å prute en tusenlapp på denne?

Les Paul Custom

Superkul gitar, men på denne må du være klar over har p-90 PU'er. Jeg liker de godt, men det er vel kanskje ikke det ultimate til metal f.eks.

Ellers er jeg litt i tvil på akkurat denne. Husker ikke sist de leverte en custom med P-90's (kan dog være spesialbestilt) og kan heller ikke huske å ha sett noen med originalt trussrod cover i gull, men det kan jo være skiftet av nåværende eller tidligere eier. Syns også bildene er litt for dårlige til å si noe som helst annet om den, og dessuten også veldig lite info i teksten.

Hvis noen har mer info om denne, må de gjerne fylle på. Ser i utgangspunktet ut som en kjempe-gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superkul gitar, men på denne må du være klar over har p-90 PU'er. Jeg liker de godt, men det er vel kanskje ikke det ultimate til metal f.eks.

Ellers er jeg litt i tvil på akkurat denne. Husker ikke sist de leverte en custom med P-90's (kan dog være spesialbestilt) og kan heller ikke huske å ha sett noen med originalt trussrod cover i gull, men det kan jo være skiftet av nåværende eller tidligere eier. Syns også bildene er litt for dårlige til å si noe som helst annet om den, og dessuten også veldig lite info i teksten.

Hvis noen har mer info om denne, må de gjerne fylle på. Ser i utgangspunktet ut som en kjempe-gitar.

Jeg har nå en custom R6 med p90'er. R4 er også med p90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå en custom R6 med p90'er. R4 er også med p90

Ja, selvfølgelig. '56 modellene hadde jo det. Likeså '54 modellene. Customen (eller Les Paul forøvrig), kom ikke med buckers før 1957. Men det står ingenting i den aktuelle annonsen at det er en historic, VOS, R4 eller 6, eller noe annet. Bla. a. derfor jeg kunne tenkt meg mer info. Ikke fordi jeg tror at dette er en fake eller noe, men hovedsaklig av ren nysjerrighet.

Det var vel noen customer på '70 tallet som ble levert med p-90? Men de mener jeg hadde Alnico V i neck som var originalt fram til '57? Det har ikke den i annonsen så vidt jeg kan se?

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe meg en Gibson Les Paul og har et budsjett på max 15 000kr. Gitaren kan både være brukt og ny det er det samme. Noen som vet om hvor jeg kan få tak i en sånn? Noen som vet hvordan det er å bestille gjennom ebay fra Amerika? Noen som vet hvordan det er å bestille fra Amerika utenom ebay?

Det gikk nettopp en Gibson Les Paul Custom Shop '58, VOS, på finn.no for 15500,- (det er BILLIG!) så det er bare å følge med ^_^ Husk at Gibson Custom og Gibson Custom Shop ikke alltid er det samme!!! Du får glatt en Standard for under 15000 i dag da det er kjøpers marked. Jeg fant en 2007 modell til 10000 for ett år siden! Som sagt, følg med på finn.no samt musikkweb.no Kjøper du fra USA/ utlandet må du betale 25% moms på kjøpsbeløp samt frakt, så vær forsiktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig. '56 modellene hadde jo det. Likeså '54 modellene. Customen (eller Les Paul forøvrig), kom ikke med buckers før 1957. Men det står ingenting i den aktuelle annonsen at det er en historic, VOS, R4 eller 6, eller noe annet. Bla. a. derfor jeg kunne tenkt meg mer info. Ikke fordi jeg tror at dette er en fake eller noe, men hovedsaklig av ren nysjerrighet.

Det var vel noen customer på '70 tallet som ble levert med p-90? Men de mener jeg hadde Alnico V i neck som var originalt fram til '57? Det har ikke den i annonsen så vidt jeg kan se?

Nå ser jeg jo at det vel er en CLASSIC Custom. Ligger en annen en også på Finn. (med gull trussrod cover).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.