Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mark Bass 250


-MB

Anbefalte innlegg

Da dumper det en Mark Bass 250 med returadresse Köln i postkassa mi om noen dager! Jeg føler en nostalgisk glede som i hovedsak stammer fra første gangen jeg prøvde ut denne forsterkertypen. Dette var en Little Mark II; 250-ens storebror (i forhold til watt). Vi skulle holde skolekonsert på en forlatt øyskole i havet. Vil nesten påstå å si at vi hadde profesjonelt dugelig utstyr med oss; Pink Floyd-aktig lerret med prosjektor, mackie-høyttalere til for mye penger, skikkelig mikser, bra rekvisita-utstyr, skikkelig transport osv.

Likevel skulle man sett musikklæreren fra "velkomstkomitèen," i det han presenterte Brønnøysund kommunes store satsning innen kultur: 5000 kr mnd. i budsjett til musikkavdelingen på ungdomsskolen vi spilte på. Jeg ble nesten kvalm av å bevitne forskjellene på skolene i landet, og jeg skjønte fort hvorfor vi hadde blitt servert mugger med vann og konditorfarge i, i stedet for ordentlig saft som forfriskning.

Men der datt jeg ut, slik jeg pleier å gjøre når jeg skriver om ting som har hendt meg. Det jeg egentlig skal skrive, er at jeg altså fikk prøve ut denne fantastiske forsterkeren (Little Mark II, for dere som ikke husker). Denne rakkeren på maks 3 kg trøkket som en helvetesforvist jævel. Jeg har aldri hatt så god lyd før. Dette kan godt skyldes uerfarenhet, men damn! Dette er ikke rør; det var visst noen digitale greier med i bildet. Må prøves! Ta en titt her: http://www.markbass.it/products.php?lingua...t=1&vedi=69

Videre kan jeg anbefale www.musicstore.de - en fantastisk dog rotete nettbutikk. Her finner man hva man trenger, og det gjerne billigere enn i norge. For eksempel får man løse instrumentkabler til 6 kr meteren, og mye annet flott til halv pris i forhold til i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fet forsterker! Var et band som brukte en sånn på metalscenen på Musikkfest på lørdag, og det låt jævlig kult. Bassisten i bandet skal kjøpe seg forsterker, skal definitivt tipse ham om den. Er jo verdt det nesten utelukkende fordi den veier såpass lite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.