Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Matthew Bellamy


Whammy

Anbefalte innlegg

Men den manson gitaren. Hvilken er det er det M1D1 osv ..

M1D1 var den første Manson-gitaren Bellamy kunne bruke med en Kaoss Pad, hvis jeg ikke tar feil. Den ble riktignok ødelagt under en konsert i fjor, tror jeg, og står nå utstilt i sjappa til Manson.

Og som sagt; han har flere Manson-gitarer.

Endret av NCWP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Også, når Bellamy spiller lager han ofte harmonier på de de tre tykkeste strengene (E, A og D, eller om det er drop-D: D, A og D). Fuzz Factory'en er veldig flink til å 'fremheve' disse harmoniene, og det hender at han bruker en vibratoarm (som på siste del av Knights of Cydonia live) for å lage flere fete lyder. Han pleier også å slå på G-strengen (høhø) bak 'nøtta' for å lage en spesiell lyd.

Endret av NCWP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som syns at Muse generelt, med noen få unntak, høres kjedelige ut? De virker som et ganske bra konsertband da...

Kommer an på hva du har hørt. Showbiz (førsteplata) er noe kjedelig etter de 4-5 første sangene. Origin of Symmetry er langt ifra kjedelig. Samme med Absolution, mens Black Holes & Revelations kan til tider bli noe kjedelig, men inneholder allikevel noen av deres beste låter.

Gawd, jeg gleder meg til The Resistance og konserten i Spektrum!!!!! ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bellamy bruker Manson gitarer, som er spesiallagde gitarer for hans behov. Disse blir laget av Hugh Manson i hans butikk i Devon i England. Han får diverse effekter innebygd i gitarene sine, og han bruker vel mest Fuzz Factory (alle de sjuke lydene som lages før de framfører for eksempel 'Plug In Baby') og den lille skjermen som du ser er koblet til en Korg Kaoss Pad. Han bruker kun Mansons gitarer, og han har en del av dem. Han har også en Fernandes Sustainer i noen av gitarene sine.

Det nærmeste du kommer er å kjøpe Bellamys signatur modell, MB-1, som er produsert av Manson Custom Guitars. Du kan lese mer om herligheten her.

Jeg tror ikke du klarer å kopiere sounden hans 100 % om du kjøper denne gitaren, for han bruker mye utstyr og effekter for å få den. Men, som sagt, du kommer nok ikke nærmere enn det å kjøpe en MB-1, samt en Fuzz Factory, Kaoss Pad og Digitech Whammy. Da er du på god vei. Og det er jævlig dyrt. Gitaren alene koster over 30 000 norske kroner.

I wish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også at det går mest i amp-distortion. FF'en blir brukt, men langt fra hele tiden.

Forresten så har ingen av gitarene til Matt innebygd Kaoss Pad. De har kun X/Y-kontrolleren, men den er igjen koblet til en KP.

Mye av soundet til Muse ligger egentlig i bassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også at det går mest i amp-distortion. FF'en blir brukt, men langt fra hele tiden.

Forresten så har ingen av gitarene til Matt innebygd Kaoss Pad. De har kun X/Y-kontrolleren, men den er igjen koblet til en KP.

Mye av soundet til Muse ligger egentlig i bassen.

Jaja, så klart, men i bunn og grunn er det en Kaoss Pad han bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.