Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Matthew Bellamy


Whammy

Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det er en Mason MB-1 (det ekte navnet vet jeg ikke, siden den har fått Matt sitt navn :P)

men lyden du er ute etter er nok fra kaoss panelet på gitaren :P veldig dyr liten sak som kan lage de mest utrolige lydene :P

Btw. Sounden kommer ikke bare fra gitaren, men også han som spiller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matt har brukt mye forskjellig opp gjennom årene.

Nå bruker han kun Manson-gitarer tror jeg. Tidligere har han bl.a brukt Gibson(SG og Les Paul DC), Parker, Fender og Peavey.

I studio har han brukt mange forskjellige forsterkere, men live brukte han Marshall(JCM 2000 DSL) fram til Absolution. Da tok vell Diezel over.

Men nå tror jeg han er tilbake på Marshall igjen.

Effektmessig så er vell Phase 90, Fuzz Factory, Whammy og Line 6 DL-4 de mest brukte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken gitar/er er det matthew bruker? Jeg lurer på dette fordi jeg syns den har en sykt tøff sound.

Bellamy bruker Manson gitarer, som er spesiallagde gitarer for hans behov. Disse blir laget av Hugh Manson i hans butikk i Devon i England. Han får diverse effekter innebygd i gitarene sine, og han bruker vel mest Fuzz Factory (alle de sjuke lydene som lages før de framfører for eksempel 'Plug In Baby') og den lille skjermen som du ser er koblet til en Korg Kaoss Pad. Han bruker kun Mansons gitarer, og han har en del av dem. Han har også en Fernandes Sustainer i noen av gitarene sine.

Det nærmeste du kommer er å kjøpe Bellamys signatur modell, MB-1, som er produsert av Manson Custom Guitars. Du kan lese mer om herligheten her.

Jeg tror ikke du klarer å kopiere sounden hans 100 % om du kjøper denne gitaren, for han bruker mye utstyr og effekter for å få den. Men, som sagt, du kommer nok ikke nærmere enn det å kjøpe en MB-1, samt en Fuzz Factory, Kaoss Pad og Digitech Whammy. Da er du på god vei. Og det er jævlig dyrt. Gitaren alene koster over 30 000 norske kroner.

Endret av NCWP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.