Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Det vanskeligste du kan spille?


Dave_Murray

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå så jeg den, enig at han var en smule klysete ^_^ Tåpelig opplegg spør du meg :P

Snakka med en fyr som så han spille en gang. Fyren hadde bedt Paus spille det samme på Les Paulen hans, og Paus fikk nesten ikke fram en note. Hvor tynne strenger er det Paus brukte der? Tror det var .07, makan til fæl tone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle spille inn en komp-gitar som skulle være litt frampå og spretten i studio hos Roger Valstad for en del år tilbake. Det var vanskeligere enn man skulle tro. Brukte lang tid på det. Når han i tillegg er av den typen som i det lengste vil unngå klipp og lim og "innhopp", ble det brukt ganske mye tid på det. Ganske frustrert en stund da, gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka med en fyr som så han spille en gang. Fyren hadde bedt Paus spille det samme på Les Paulen hans, og Paus fikk nesten ikke fram en note. Hvor tynne strenger er det Paus brukte der? Tror det var .07, makan til fæl tone.

Mange gitarister bruker tynne strenger og får SVÆR lyd. Det ligger som oftest mer i forsterkeren og spillemåten enn gitar og strenger.

Minner meg forresten litt om en historie om Shawn Lane fra tiden han var studiogitarist. En dag var Stevie Ray Vaughan i et av rommene og spilte inn noen greier, og Shawn fikk prøve legendariske #1. Han sa at den var helt umulig for ham å spille på, så tykke var strengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå så jeg den, enig at han var en smule klysete ^_^ Tåpelig opplegg spør du meg :P

Får ikke sett den videoen jeg.. Hva gjør jeg galt?....

Så Marcus Paus live en gang. Gøy i ...tja.......... 2 minutter...

Men det var mange år siden.... 96-97 eller 98 mener jeg det var...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.