Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjerne strenger fra FR-system, hva skal jeg passe på?


Konnis

Anbefalte innlegg

Heisann! Tenkte å benytte dagen til å erstatte fjærene som står i Ibanezen min (da de ikke greier å holde på 10-46-strenger lenger... o__O)

Uansett, har kjøpt 3 heavyfjærer som jeg skal sette inn. Regner med at alt av strenger må av for at bridgen skal gå helt "ned", så det blir mulig å fjærne fjærene og sette på nye?

Hva annet burde jeg tenke på; må jeg sette opp gitaren på nytt etter å ha fjerna gamle fjærer og strenger? Det jeg er innstilt på, er å slakke den metallgreia som fjærene er festet i bak, og thats it :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du slakker strengene sånn at broa går ned i kroppen, og så løsner du litt på skruene inni. Da tar du en fjær bort, og setter inn en ny. Sånn gjør du på alle strengene. Så setter du bare opp gitaren som vanlig.

Tro meg, du vil ikke fjerne alt fra floyden. Du får deg mange timers unødvendig arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jaha ja... må intonasjon fikses og? Den syns jeg er litt kronglete... strengehøyde går greit, fjærene bak går greit, men det som har med halsen å gjøre begir jeg meg IKKE utpå :P

Må også nevne at samme strengetykkelse skal på, 10-46. Den var satt opp for 10-46 og alt var perfekt tidligere, men så prøvde jeg å stemme ned til Eb, så funka ikke det, så stemte jeg opp igjen, og nå vil ikke tremoloen jevne seg ut med kroppen lenger (trenger mer drag fra fjærene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.