Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

MIDI på bass


MrWalker

Anbefalte innlegg

Jeg har en GK3B-pickup på TRB6-en. Men jeg skulle veldig gjerne hatt MIDI på Clement Anne-bassen min, også.... Den har allerede piezo i stolen.

Kan jeg bruke RMC PolyDrive elektronikken?

Vil den fungere sammen med Roland GR-20?

Og vil funksjonaliteten være lignende det man får på GK3? Bl.a. mulighet for å blande synth og rent signal på samme måte?

Noen som vet hvor man evt. får tak i GK3-pickupene for intern installasjon? :)

Og hvor mye bedre er evt. AXON-trackingen?

Takker for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo.

Hva slags (hvilket merke) piezo er det i bassen din?

Jeg vet at RMC sier hans elektronikk fungerer best med hans pickuper. Og GraphTech sin elektronikk sier de fungerer best med deres pickuper. Synest å huske at du har GraphTech piezo elementer? Da er vel pre-ampen også GraphTech, og i så fall kan du lett sette på en modul som heter Hexpander som gir deg GK kobling på Ghost systemet.

En slik løsning vil gi deg både GK kobling og piezo lyd. Det samme gjør forsåvidt RMC sitt system.

For MIDI tror jeg ikke det er noen forskjell i "tracking" mellom piezo og vanlig magnetisk GK-3B pickup. Funksjonalitet er den samme for MIDI. (Kanskje er det litt forskjell om man skal bruke Roland V-Bass, den har innstillinger for magnetisk GK og for RMC piezo og for Graphtech Ghost.)

Jeg har i mine basser litt forskjellige løsninger.

I Conklin bassen er det RMC oppsett med PolyDrive pakken. Den har både GK kobling og piezo lyd.

Surine bassen derimot har ABM piezo elementer gjennom en (mono) Bartolini buffer, og en seperat Rolan GK intern pickup for GK signalet. Den interne Roland GK pickupen heter GK-KIT-BG og kan bestilles hos alle Roland forhandlere. Prisen er omtrent den samme som på den eksterne GK-3B.

Er det noe mer jeg kan hjelpe med så bare si fra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Hipshot stol med individuelle piezo-elementer per streng. Jeg tror det er GraphTec elementer. Disse går gjennom en bro-kobling og inn på en Bartolini mono-buffer, men den kan byttes ut med noe annet. Jeg har kikket på RMC PolyDrive og Graphtec Ghost-systemene og jeg kunne helt sikkert byttet ut Bartolini-bufferen med en av dem. Vil kontrollene da ligne på de som er på Roland sin GK? Med bass, bass/synth, synth-switch, opp/ned og synth-volum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bartolini buffer, ok. Den er jo fin.

Men det er nok best med GraphTech sin egen krets tenker jeg, sammen med Ghost piezo elementene.

Den har sannsynlig vis de samme brytere etc. som Roland systemet, min RMC har ihvertfall det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.