Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny Dream Theater DVD


Gnome

Anbefalte innlegg

men nå er det jo ikke redigering portnoy er mest kjent for ;-)

Ikke akkurat tromming heller. Han sluttet å øve omtrent de ga ut Awake, og nå til dags synes jeg han er blitt mer PR-fyr/band-manager/mediatalsmann enn trommis, for ikke å snakke om hans aldeles redselsfulle bidrag som tekstforfatter og bagrunnsvokalist. DTs tekster har gått i stødig nedoverbakke siden I&W, og det siste albumet hadde såpass dårlige tekster at jeg knapt orket å høre på sangene (ikke at sangene var så supre, de heller).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel du om det...

Jeg synes ikke at Portnoy er så ille med tekstene, vet om MANGE som er verre. Og, ikke klag på trommingen til Portnoy, selv om han kanskje ikke har øvd så veldig målrettet enn før, er han fortsatt en dritgod trommis, ref. Honor Thy Father. Selv om han ikke øver slik lengre, er han fotsatt blandt Simon Phillips og gutta når det gjelder trommer. Dessuten, er det John Petrucci, som veldig ofte som skriver majoriteten av tekstene...

Portnoy synger ikke akkurat veldig mye heller, han har mye mer de snakke-greiene. Så jeg vet egentlig ikke hva faen du snakker om.

Stort sett burde jeg (..%¤#"%&"), men jeg skal prøve å beherske meg, og si at dine påstander i mitt syn fullstendig mangler godt grunnlag for noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel du om det...

Jeg synes ikke at Portnoy er så ille med tekstene, vet om MANGE som er verre. Og, ikke klag på trommingen til Portnoy, selv om han kanskje ikke har øvd så veldig målrettet enn før, er han fortsatt en dritgod trommis, ref. Honor Thy Father. Selv om han ikke øver slik lengre, er han fotsatt blandt Simon Phillips og gutta når det gjelder trommer. Dessuten, er det John Petrucci, som veldig ofte som skriver majoriteten av tekstene...

Portnoy synger ikke akkurat veldig mye heller, han har mye mer de snakke-greiene. Så jeg vet egentlig ikke hva [sensurert] du snakker om.

Stort sett burde jeg  (..%¤#"%&"), men jeg skal prøve å beherske meg, og si at dine påstander i mitt syn fullstendig mangler godt grunnlag for noe som helst.

Poenget mitt med tekstene er at "back in the day", da Petrucci skrev det meste av sangtekster, var de uendelig mye bedre. Greit nok, Petruccis egne tekster har også gått litt nedover, men Portnoys bidrag var aldri særlig bra. Sammenlign "Metropolis" eller "Under a Glass Moon" med "Honor Thy Father"... :? Ellers synes jeg Myung bør skrive flere tekster; "Learning to Live" var genial. Kanskje jeg bare bør akseptere at DTs tektster går nedenom uansett hvem som skriver dem? De har jo tross alt begynt å skrive alt i studio, så tekster kommer jo nå i annen rekke uansett...

Ang. trommingen til Portnoy, så synes jeg den er mer enn bra nok. Ja, han er forutsigbar og tar ikke mange sjanser, men han gjør det han gjør meget bra. Jeg skulle bare ønske han holdt seg litt mer til akkurat trommmingen, i stedet for å prøve seg som multikunstner hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat tromming heller. Han sluttet å øve omtrent de ga ut Awake, og nå til dags synes jeg han er blitt mer PR-fyr/band-manager/mediatalsmann enn trommis, for ikke å snakke om hans aldeles redselsfulle bidrag som tekstforfatter og bagrunnsvokalist. DTs tekster har gått i stødig nedoverbakke siden I&W, og det siste albumet hadde såpass dårlige tekster at jeg knapt orket å høre på sangene (ikke at sangene var så supre, de heller).

:shock:

Har du noen gang hørt/lest tekstene til SFAM ?

De er jo geniale. Er vel heller få som kan måle seg opp mot Portnoy som trommis og låt skriver. Har hørt en del sure toner fra han som bakgrunsvokalist ja, men ut i fra liveopptak jeg har hørt fra '04 har han blitt mye bedre. Petrucci sine tekster er nok hakket bedre ja.

Faen å fet avatar jeg har fått meg 8) Litt stor kanskje ?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er både gitarist og lyriker.

SFAM er, etter min mening, ikke særlig bra. Man må skille mellom avansert språkbruk og effektiv poetisk retorikk, og etter min mening (og veldig mange engelskspråklige DT-fans) faller SFAM litt igjennom lyrisk. Konseptet kunne vært bra, men tekstene holder liksom ikke.

DERIMOT synes jeg de har hatt noen heidundrandes bra tekster før i tiden, for eksempel "Voices". Plenty med symbolikk og metaforer, i motsetning til en litt for klar storyline pyntet med litt fancy språkbruk.

Jeg prøver forresten ikke å snakke dritt om Dream Theater her, jeg bare sier at jeg heller hører på andre band når det kommer til akkurat tekstene. Pain of Salvation... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver forresten ikke å snakke dritt om Dream Theater her, jeg bare sier at jeg heller hører på andre band når det kommer til akkurat tekstene. Pain of Salvation...  :D

En lyriker burde kunne uttrykke seg godt nok iallefall...

Anywayz, synes at DT er av de bedre bandene lyrisk, som jeg hører på, enkelt og greit fordi jeg stort sett driter i tekster, bortsett fra på rolige låter, som Silent Man.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver forresten ikke å snakke dritt om Dream Theater her, jeg bare sier at jeg heller hører på andre band når det kommer til akkurat tekstene. Pain of Salvation...  :D

En lyriker burde kunne uttrykke seg godt nok iallefall...

Du får unnskylde norsken min; jeg har ikke brukt den noe særlig de siste tre årene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg kan se er det fem låter fra TOT

Budokan, Japan 4/26/04 (Filmed for DVD release)

band history video (intro tape)

As I Am

This Dying Soul

Beyond This Life

Hollow Years

War Inside My Head/

The Test That Stumped Them All

Endless Sacrifice

Instrumedley

Trial Of Tears

~~~intermission~~~

New Millennium

piano solo

Only A Matter Of Time

Goodnight Kiss/

Solitary Shell

Stream of Consciousness

Disappear

Pull Me Under

~~~encore~~~

In The Name Of God

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mike Keneally DVD/CD'n blir sendt ut i disse dager ..... yooohooo.....

med

Mike Keneally

Bryan Beller

Nick D'Virgilio

Rick Mussalam

YEAH !!

DT DVD'n kommer jeg ikke til å tenke stort på desverre ... blir for forutsigbart !! ..... bra, men forutsigbart ... gir meg ingenting ! LOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emperoar
Mike Keneally DVD/CD'n blir sendt ut i disse dager ..... yooohooo.....

med

Mike Keneally

Bryan Beller

Nick D'Virgilio

Rick Mussalam

YEAH !!

DT DVD'n kommer jeg ikke til å tenke stort på desverre ... blir for forutsigbart !! ..... bra, men forutsigbart ... gir meg ingenting ! LOL

Men likevel tar du deg tid til å poste på en tråd som omhandler DT-dvd'n? LOLROFLOMFGPLZSTFUBRBNOOB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.