Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Innkjøp av ny el-gitar


Boålål

Anbefalte innlegg

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

POD fungerer best til innspilling og øving med PC-høyttalere og headphones.

Men som effekt mellom gitar og forsterker, så syns jeg ikke det er det beste den kan.

Men nå snakker jeg om en gammel versjon av POD. Har faktisk ennå ikke testet de nye.

Til bruk mellom gitar og forsterker så ville jeg sett på enkle pedaler. :)

Men POD funker greit viss du vil finne ut hvilke effekter du liker osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

POD fungerer best til innspilling og øving med PC-høyttalere og headphones.

Men som effekt mellom gitar og forsterker, så syns jeg ikke det er det beste den kan.

Men nå snakker jeg om en gammel versjon av POD. Har faktisk ennå ikke testet de nye.

Til bruk mellom gitar og forsterker så ville jeg sett på enkle pedaler. :)

Men POD funker greit viss du vil finne ut hvilke effekter du liker osv..

Hvilke pedaler er "helt greie"?

Helst til Metallica og AC/DC hadde vert fint om du gadd å linke noen

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har all verdens med penger, så hadde jeg droppet tråkkeboksene, og heller brukt pengene på for eksempel en Roland Cube. Jo dyrere Cube, jo bedre lyd, men alle er kurante kjøp. Som allltid er det billigere å kjøpe brukt.

Vil du på død og liv ha tråkkebokser på et begrenset budsjett, hadde jeg handlet noen få Behringer- pedaler. De låter langt bedre enn prisen tilsier. Det betyr ikke at det er "det råeste man får kjøpt", men de er så billige at du kan teste de ut, og finne ut hva du liker, og fortsatt ikke ha brukt stort av kroner. Flere av Behringerboksene er så nære kopi av gamle Boss- bokser at det ikke er mulig for andre enn Eric Johnson å høre forskjell. Ikke så rart, da innmaten er maken, da patentet på gamle Boss- bokser har gått ut, og Behringer har "lånt" designet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde en del Ibanez for noen dager siden. Og alle låt sinnsykt bra til rock og metal. Prisklasser mellom 6-7k ny, husker ikke modellene.

Men viss du vil ha en god vrengboks, så kan jeg anbefale deg HardWire Distortion. Veldig allsidig pedal med sinnsykt fett lyd!

Funker til alt fra Ac/Dc til Metallica. Låter best til metal da, men takler også fint ting med lite vreng.

Koster ca 1144kr inkludert frakt hos http://gitarhuset.no

Men har du lyst på andre effekter og slikt, så kan det hende som CF sier at du bør droppe stompbokser.

Personlig så er jeg ikke glad i effekter bortsett fra litt chorus, vreng og delay.

Men det er noe jeg fant ut gjennom årene etter mye bruk av diverse bokser og effektprosessorer som POD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde en del Ibanez for noen dager siden. Og alle låt sinnsykt bra til rock og metal. Prisklasser mellom 6-7k ny, husker ikke modellene.

Men viss du vil ha en god vrengboks, så kan jeg anbefale deg HardWire Distortion. Veldig allsidig pedal med sinnsykt fett lyd!

Funker til alt fra Ac/Dc til Metallica. Låter best til metal da, men takler også fint ting med lite vreng.

Koster ca 1144kr inkludert frakt hos http://gitarhuset.no

Men har du lyst på andre effekter og slikt, så kan det hende som CF sier at du bør droppe stompbokser.

Personlig så er jeg ikke glad i effekter bortsett fra litt chorus, vreng og delay.

Men det er noe jeg fant ut gjennom årene etter mye bruk av diverse bokser og effektprosessorer som POD.

Takk :) Men er det like greit å satse på en BOSS Metal Zone? Finner mye brukt av den modellen.

EDIT: Tror jeg heller skal kjøpe en brukt Roland Cube 30x :D

Endret av Boålål
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er ute etter å spille litt hard rock og litt nærmere metal, så må du hvertfall ikke gå for Fender Strats! Les Pauls er ikke så gode innenfor metalsjangeren. I så fall burde du lete hos merker som ESP, Schecter, Jackson og lignende. Konfirmerte meg forrige helg og har bestilt en ny LTD M200FM :) Kostet meg 5250kr :P Jeg spiller mest hard rock og metal, Avenged Sevenfold og lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.