Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Stratocaster......WHAT?


Pål V

Anbefalte innlegg

Sett inn en EMG-SPC pot som du kobler bare på bridgepickup, og ha den på fullt hele tiden. :D

Fender Texas Specials singlecoils er fete saker, det samme gjelder EMG SA. Stock singlecoils kan kanskje låte litt pysete om du er vant til humbucker, men det finnes mange muligheter som ikke involverer å bytte til fullsize humbucker. Hørte jeg Duncan Hot Rails? :)

Hmmm..... Meget meget mulig!..

Hvordan funker dette pot meteret da?

Duncan Hot Rails... :rolleyes: Har hørt mye om de, aldri hørt de! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Ibanez..... Som fungerer meget godt, men jeg skulle ønske det fantes en Fender (Stratocaster style) som også hadde noen av de samme egenskapene. Dog, jeg ønsker ikke de samme kvalitetene som jeg allerede har....

Hmmmm.... :-)

Det høres ut som om du vil ha en gitar som ikke er Fender, men som det står Fender på.

Med andre ord så virke det bare som du vi ha "Fender" i samlingen din bare for å ha en der, ikke fordi du liker gitarene deres.

Liker du Fender som de er, så go for it. Viss ikke, så ser jeg egentlig ikke vitsen med å kjøpe en gitar bare på grunn av logoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan funker dette pot meteret da?

Det er en midboost. På full guffe får du endel mer output, og en mer fleskete sound som minner om humbucker. David Gilmour har en slik i den røde Straten sin. Hør på PULSE liveskiva :)

Jeg har en slik i en gitar, og kan sikkert spille inn et klipp hvor jeg sammenligner lyden når den står på 0 og 10. :D

Les mer hos EMG

Duncan Hot Rails... :rolleyes: Har hørt mye om de, aldri hørt de! :-)

Jovisst - har du hørt nyere Maiden så har du hørt dem i fleng :) Dave Murray har slike i Stratene sine. Låter meget fett! Ikke heeelt humbucker det heller, men veldig tøft!

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jovisst - har du hørt nyere Maiden så har du hørt dem i fleng :) Dave Murray har slike i Stratene sine. Låter meget fett! Ikke heeelt humbucker det heller, men veldig tøft!

Hadde hot rail i bridge på en warmoth gitar jeg hadde... Låt veldig likt en humbucker. Det som gjorde at man merka det var en minihumbucker på, var at det var bittelitt mindre output. Ellers var den veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om du vil ha en gitar som ikke er Fender, men som det står Fender på.

Med andre ord så virke det bare som du vi ha "Fender" i samlingen din bare for å ha en der, ikke fordi du liker gitarene deres.

Liker du Fender som de er, så go for it. Viss ikke, så ser jeg egentlig ikke vitsen med å kjøpe en gitar bare på grunn av logoen.

HÆ?...... Hvis du gidder å lese noe jeg skrev tidligere i tråden så sier jeg vel at jeg ønsker lyden fender har!!!!!

Nå skal jeg forklare deg litt om hva jeg vil ha i en gitar!

Den skal være lettspillt og ha en lyd jeg kan bruke til musikk jeg vil spille/lage.

Hvordan jeg får den lyden vil variere fra gitar til gitar og fra mysikktype til musikktype.

Hva gitaren heter spiller ingen rolle for meg!!!! Skjønner ikke hvor du får det fra.

Om utseende betyr noe? JA! Det gjør også det. Det vil jeg tro det gjør for alle.

I fare for å gjenta meg selv:

Sitat: "Det trenger ikke være det dummeste det hakoon... Men jeg er skeptisk til en "pinglete" singelcoil i bakrepossisjon.... Det er derfor jeg ønsker en Hum der..... Men det kan godt være jeg tar feil..

Ellers så har jo Fender en annen lyd i kroppen enn Ibanez og det er egentlig den forskjellen jeg er på jakt etter (for å si det på en teit måte..)....

Men er som sagt redd for at jeg skal mene at en singel coil høres for "tynn" ut.... Tar jeg feil"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjøper en ny fender am deluxe strat med SSS, så har de en meget bra klassisk Stratocaster-tone. Akkurat slik som man forventer av den. I tillegg har den stemmemekanisme du kan låse, og en S-1 bryter. S-1 bryteren gir deg 5 ekstra pickup-kombinasjoner (i tillegg til de 5 vanlige). Blandt annet bro og midt-pickupen i serie. Dette gir deg litt mere trøkk og "bite" om du ønsker noe tilnermet "humbucker-lyd". De har også støyfrie micker (SCN). Kjøpte en selv for et par uker siden, og er storfornøyd.

Endret av guitarrig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi først er inne på Stratocastere og forskjeller; hva er hovedforskjellene mellom Std. American Stratocaster, Std. Mexican Stratocaster, Stratocaster Highway 1, og Deluxe-modellene? Hvilken Strat vil være den beste investeringen?

Lurer litt på dette da jeg tenker på å anskaffe meg en selv. Merk at jeg på ingen måte mener å kuppe tråden :)

Endret av Mortius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjøper en ny fender am deluxe strat med SSS, så har de en meget bra klassisk Stratocaster-tone. Akkurat slik som man forventer av den. I tillegg har den stemmemekanisme du kan låse, og en S-1 bryter. S-1 bryteren gir deg 5 ekstra pickup-kombinasjoner (i tillegg til de 5 vanlige). Blandt annet bro og midt-pickupen i serie. Dette gir deg litt mere trøkk og "bite" om du ønsker noe tilnermet "humbucker-lyd". De har også støyfrie micker (SCN). Kjøpte en selv for et par uker siden, og er storfornøyd.

Ok... Da er jeg overbevist nok til å tro at Singelcoil kan gi nok trykk til å tilfredstille emg på det området.

Hvordan er halsene til Fender? Hvilke halser er de mest lettspillte? Er det store forskjeller på tykkelse og bredde?

Jeg liker jo, som nevnt tidligere, halsen "tynn" og brei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en midboost. På full guffe får du endel mer output, og en mer fleskete sound som minner om humbucker. David Gilmour har en slik i den røde Straten sin. Hør på PULSE liveskiva :)

Jeg har en slik i en gitar, og kan sikkert spille inn et klipp hvor jeg sammenligner lyden når den står på 0 og 10. :D

Les mer hos EMG

Jovisst - har du hørt nyere Maiden så har du hørt dem i fleng :) Dave Murray har slike i Stratene sine. Låter meget fett! Ikke heeelt humbucker det heller, men veldig tøft!

Lydklipp er tingen!!! :-) Spill inn. :wub:

Og maiden har jeg hørt ja! ;) Kult!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok... Da er jeg overbevist nok til å tro at Singelcoil kan gi nok trykk til å tilfredstille emg på det området.

Hvordan er halsene til Fender? Hvilke halser er de mest lettspillte? Er det store forskjeller på tykkelse og bredde?

Jeg liker jo, som nevnt tidligere, halsen "tynn" og brei...

Min gitar har en "Modern C-shape" halsprofil. Dette er en ganske mye brukt profil som iallefall kjennes meget behagelig i mine hender. Her må man nesten bare prøve seg frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.